![]() |
|
| |||
| |||
| Hallå, är någon därute som kan hjälpa ... Jag har en dator, som trots att det är Compaq, är alla avseenden ett anständigt dator: Compaq Presario Model #: SR1937UK OS: Windows XP Home CPU: Pentium D Dual Core 940 3.2GHz RAM: 2x1GB PC2-4200 Grafik: NVIDIA GeForce 7500 LE 512MB Mobo: Asterope2 Det bör finnas ett halvt anständig mängd ström som kommer ur det här. Multitasking bör inte vara en push. Stora program och bakgrund program bör inte vara alltför trög, jag ska inte tänka, skulle de? Jo, min vän trodde att jag kan förlora någonstans, föreslog han: CPU inte slå ut allt man bör / Grafiken är inte fungerar och inte skilja processoranvändning Kan någon föreslå hur jag får: 1 - kunna uppgradera på en hög och låg budget (mobo, CPU, grafik, RAM) 2 - upptäcka om någonting är funktionsstörningen och därmed inte få ut all den makt? Alla svar välkomna! Tack! |
|
| |||
| |||
| ive hade processoranvändning problem mate, allt är jam förpackade på din hårddisk och du kan iether göra en skiva defragmenterar eller torka allt tillsammans. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Grafikkortet på att datorn är imo den svagaste delen.
| |||
| |||
| Min dator är ren killar, PC Underhåll är en expertis med mig, bara inte hårdvara kunskaper! Defrags, disk cleanups, registret rensar stänga onödiga / oanvända program, inaktivera starta allt, gjort det också, jag har 3 HDDs, program och operativsystem på en inre, musik och nedladdningar på en andra interna och minst ofta används bilder, filmer och videor på en tredje externaVarje förslag för att ersätta mig för grafikkort? Låg / Medel / Hög slutet budget ... Tack så mycket! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 7900GT/7950GT/7900GTX skulle vara mitt val. Dessa är alla Nvidia's high-end 7 serie GPU's. De blir lätt overkill för CPU men med tanke på priset i dag du skulle vara arg inte.
|
| |||
| |||
| Skål grabbar! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Far Cry 2, dålig prestanda. | carpious | PC & Console Gaming | 4 | 17 januari 2009 09:43 |
| Suggestions? | Jophen | Grafikkort & Skärmar | 10 | 22 juli 2008 02:43 |
| Bärbar dator prestanda | epicz | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 3 | 29 januari 2008 15:17 |
| Slow Performance | KillingJoke | Windows-operativsystem | 1 | 29 januari 2008 09:33 |
| Några förslag? | Vlad | General Hardware Chat | 13 | 7 august 2007 13:05 |
| Thread Tools | |
| |