mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Kan du ge mig ett råd

Reply

Thread Tools
Old 20 januari 2008, 04:49
New Member Group

Default Kan du ge mig ett råd

Hej alla! Jag har ett problem, men jag vet inte hur man ska lösa det.

Min dator är lite gammal och arbetar för långsamt när jag surfar på Internet och använda Messenger, det håller mig så länge att något som jag vill. Jag har inte mycket pengar att köpa en ny dator, men jag har pengar att lägga malm ändra t.ex. RAM-minne. Men ska jag? Om jag köper en ny RAM-minne, kommer det att fungera snabbare?

Min dator är Pentium III, 651 MHz, 120 MB RAM.

Kan du ge mig lite hjälp
Old 20 januari 2008, 05:22
Givargruppen

Ja. Jag vet inte hur du skulle klara dig med bara 128MB RAM! Tack och lov är datorn mycket gammal så minnet är nog väldigt billig och kommer att hjälpa de problem du talar om. Going to 512MB RAM kommer att bli en enorm skillnad.

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 20 januari 2008, 05:57
New Member Group

Tack. Så med denna kapacitet av min dator, kommer det att visa en enorm skillnad om jag köper 512 MB RAM? Någon jag vet vem som säljer datorer, har sagt mig att det kommer att visa någon skillnad (lät för mig lite udda dock), det är därför jag behöver er att ge mig några råd, för om jag köper 512 MB RAM-minne, och om det fungerar inte ... Jag hoppas bara det kommer.
Old 20 januari 2008, 06:31
Givargruppen

Det kommer säkerligen att ge dig en enorm skillnad. P3 må vara gammal, men om du har problem multiuppdrag kommer 128 sakta ner dig mycket mer än processorn.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 20 januari 2008, 07:53
New Member Group

Ok, tack så mycket!
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.