![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har en dator som håller stänga någon uppenbar anledning. Det kommer att stänga av när de används, och då inte slå på den igen i ca 30 minuter. Jag har ersatt strömförsörjning, och jag överväger att CPU är under uppvärmning. Den har en Pentium 4 3. GHz CPU och är bara ca 3 år gammal. Alla idéer vad porblem skulle kunna vara? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tja, du kan ladda ner ett program som Intel Thermal Analysis Tool eller Coretemp ta reda på temperaturen. Låter som överhettning för mig.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| CPU fläktar täppa med damm och sluta ge resultat, rengör den och att göra saker bättre.
| |||
| |||
| Jag har ersatt CPU fläkt, och försökte använde CoreTemp och Intel Thermal Analysis verktyg, men det säger att processorn är ogiltig. Några idéer? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Sony Vaio CPU och GPU Överhettning | aresnalfc | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 24 augusti 2009 07:10 |
| Gateway starta upp problemet - Nej TPM eller TPM har problem | rajank | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 0 | 17 juni 2009 22:35 |
| Är detta en ISP eller en router problem (kanske till och med ett modem problem?) | amyreaney | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 10 juni 2009 17:24 |
| Maskinvara Under Uppvärmning? | gregr | General Hardware Chat | 1 | 3 december 2008 04:45 |
| Computer över värme! | KanoakaVirus | Processorer, moderkort & RAM | 7 | 3 august 2008 13:02 |
| Thread Tools | |
| |