![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har Windows XP Home Edition SP2 med 1GB RAM, Pentium 4 3.2GHz Jag har nyligen upptäckt att min 1GB RAM hade fel efter att ha kört en Minne Diagnostikverktyget. RAM min dator tar är DDR PC3200 DDR400. Jag bestämde mig för att köpa en ny 1GB-minne RAM som den nuvarande defekta RAM orsakade korrupta nedladdningar och systeminstabilitet. Jag köpte en ny pinne av överskrider 1 GB PC-3200 DDR400 RAM men jag lyckades få till några problem. Jag bort den gamla RAM-modul och placeras den nya modulen i en av de två fria tider men när jag Switched på datorn ljudet från fläkten var starkare än vanligt eftersom det var spinning snabbare och jag hörde ett långt pip följt av en kort paus. Detta fortsatte så att jag stängt av datorn och sätta mitt gamla RAM tillbaka i. Med min gamla RAM systemet startats om till Windows normalt. Jag beslutade att nollställa CMOS och sedan prova den nya RAM igen. Jag resetted GOM genom att byta den hoppare på moderkort. Med det nya RAM-minne i, jag sedan startade om datorn igen och precis som innan ljudet från fläkten var starkare än vanligt och snurra snabbare, men att systemet startats om till fönster och jag körde ett minne diagnostikverktyg som visade mig några fel alls . Jag har testat några nerladdningar och ingen nerladdningar kom ut skadad. Jag fick sedan hoppas att när jag startar om systemet irriterande starkare än vanligt ljudet från fläkten kommer att gå tillbaka till det normala som RAM fungerade perfekt men när jag fick starta om systemet startade sin irriterande ljudsignalen igen. Samma sak händer med båda mina RAM-kortplatser. Jag lyckas få en användning av den nya RAM förrän jag nollställa CMOS varje gång tills nästa omstart. Och när det inte fungerar med det är "en användning" är det alltid med högre än vanligt ljud från fläkten. Jag är helt förvirrad och vet inte hur du får ut det RAM arbeta alls! Vad jag vet är att RAM är kompatibel och inte är defekt men det är fortfarande ovilliga att fungera korrekt. Kan någon vänligen föreslå lösningar på detta irriterande problem? Tack så mycket. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Rätt minnet spänning.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Tack för ditt svar. Hur skulle jag gå om rättelse minnet spänning? |
|
| |||
| |||
| Ställ minne spänningen i BIOS för det som står på minnet rutan.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Medan din där antingen se till att tider är inställd på auto, eller ange dem manuellt för spec på lådan. Om det är något av det kan leda till att du beskriver, uppstart ibland och inte andra. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan också vara fel på RAM-kortplatser på moderkortet har jag stött på detta många gånger, min sista moderkort hade 4 RAM-slots och 3 av dem var felaktiga. Bara med den ram som kan höja dem slighty och soldat anslutningar kan pank.
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Gateway starta upp problemet - Nej TPM eller TPM har problem | rajank | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 0 | 17 juni 2009 22:35 |
| Är detta en ISP eller en router problem (kanske till och med ett modem problem?) | amyreaney | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 10 juni 2009 17:24 |
| Thread Tools | |
| |