![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei .. Jeg har en ganske gammel pc (5 år gamle Compaq Presario, PC-4200, DDR2 533MHz). Jeg har nettopp kjøpt 2 X 1GB RAM (PC2-5300, 667 MHz). Når jeg satt inn både ram i ram slotter, bare 1 av dem er registrert. Jeg sjekket fra BIOS, og bare 1 av dem er registrert. Kan det være grunnen at fordi im bruker ram på høyere hastighet? sorry im ikke godt kyndig i dette området så jeg trenger litt hjelp .. Takk! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hva er modellnummeret på din Presario?
| |||
| |||
| modellen no. er SR1740CF |
|
| |||
| |||
| OK ... vel det skal kunne håndtere 2 GB RAM, Så enten en kjepp RAM er feil eller Ram ikke sitter ordentlig. Prøv reseating RAM og rengjør sporene (komprimert luft er bra), hvis ikke bedre bør du prøve å fjerne en kjepp og bytting av pinner rundt for å identifisere hvilken pinne er dårlig. |
|
| |||
| |||
| Jeg har forsøkt å sitteplasser både ram på diff plasser. Begge fungerer fint. Jeg prøvde alle måter å bruke bare 1 ram i alle sporene, det fungerer jus fine. Hvilket betyr likevel når jeg setter 2 ram sammen, bare 1 er oppdaget. Den nye ram som jeg brukte er: Kingston KVR667D2N5/1G 1 GB PC2-5300 CL5 240-Pin DIMM Både den samme. |
|
| |||
| |||
| Vel generelt sett bør du kunne bruke PC5200 (667MHz) i denne maskinen, det vil bare fungere på lavere hastighet (533MHz). Når det er sagt, hvis BIOS ikke oppdager det riktig, det eneste andre ting jeg kan foreslå er å kontrollere om en oppdatert BIOS vil resove problemet. |
|
| |||
| |||
| Ja. Jeg har oppdatert BIOS, og det er fortsatt den samme. Vel kunne det være på grunn av at jeg har igjen sporet tomt for en stund? |
|
| |||
| |||
| Bare hvis det er tett med støv etc. .... gjorde du gi den et godt rent? Kun andre forslag vil være å prøve å bytte RAM for PC4200, DDR2 (533MHz), men det er ingen garanti for dette vil bli noe bedre. |