![]() |
|
| |||
| |||
| undrar vilken processor att gå med, som min vän har 1 av varje och erbjuda dem till mig för samma pris, ty Modell BrandAMD Processor TypeDesktop SeriesAthlon 64 ModelADA3800CWBOX CPU Socket TypeCPU Socket TypeSocket AM2 Tech SpecCoreOrleans Multi-CoreSingle-Core NameAthlon 64 3800 + Operativsystem Frequency2.4GHz HT2000MHz L1 Cache64KB 64 KB L2 Cache512KB Tillverkning Tech90 nm 64 bitars SupportYes Hyper-Transport SupportYes Virtualization Technology SupportNo Multimedia InstructionMMX, SSE, SSE2, SSE3, 3DNow! Professional Voltage1.25/1.35/1.40V Kylning DeviceHeatsink och fläkt ingår eller ModelBrandIntel Processor TypeDesktop SeriesCeleron D ModelBX80552360 CPU Socket TypeCPU Socket TypeLGA 775 Tech SpecCoreCedar Mill Multi-CoreSingle-Core NameCeleron D 360 Operativsystem Frequency3.46GHz FSB533MHz L1 Cache12KB 16 KB L2 Cache512KB Tillverkning Tech65 nm 64 bitars SupportYes Hyper-Threading SupportNo Virtualization Technology SupportNo Multimedia InstructionMMX, SSE, SSE2, SSE3, EM64T Voltage1.25V-1.300V Kylning DeviceHeatsink och fläkt ingår |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tja det beror på vad andra maskin du redan har, eftersom det är olika uttag Och jag skulle nog gå för 3800 +
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag instämmer. Celerons är uppriktigt sagt usel marker, även köras på över 3 GHz, skit arkitektur, långsam FSB. Och de kör varmt.
|
| |||
| |||
| ty för info Jag glömde att nämna det var Compaq sr5010nx eller sr5110nx att jag hade att välja mellan men de verkade vara exakt samma utom mobo och chip undrar bara vilket system jag skulle ta som en andra dator i hemmet AMD64 3800 + 2.4g eller Celeron D360 3.46g Jag blev förvirrad eftersom Celeron har 1g högre |
|
| |||
| |||
| Det är inte allt om MHz hastighet av en CPU, det är hur effektivt (effekt och tid) som de behandlar. Och hur snabbt de delar med resten av komponenterna i datorn (FSB). Celerons har mycket rörledningsnätet etapper, 16 tror jag, Athlons har mer som 12 (arbetar från minnet här). Intels äldre arkitektur (P4: s, Celeron s) var usel marker därmed Intel försöker de brute force sätt att bara göra dem snabbare och snabbare. Detta skapar en mycket mer spillvärme, och gör att processorn att köra varmare. Nope, om det ska passa, gå för Athlon men kolla det är förenligt med moderkortet i datorn.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |