![]() |
|
| |||
| |||
| så här är de två köpa optioner som jag har för min egenbyggda PC, som processor ska jag välja? Flagga1 Intel Core 2 Quad Q6600 - 2.4Ghz - FSB 1066MHz - 8 MB cache - Chip: Wolfdale 65nm Flagga2 Intel Core 2 Duo E8400 - 3 GHz - FSB 1333MHz - 6MB Cache - Chip: Wolfdale 45nm varav den ena är bättre och varför för spel st? ![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Andra en (E8400) Det är mycket bättre, eftersom de flesta spel kan inte ens utnyttja en duell kärna, än mindre en quad core, så ju högre klocka hastigheten på duell kommer att prestera bättre än quad core i spel.
| |||
| |||
| Id föredrar den första en och bara oc den till 3 GHz + |
|
| |||
| |||
| Men du kan OC de E8400 till 4GHz + |
|
| |||
| |||
| |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| De senare. Den förstnämnda är inte en Wolfdale .. Jag tycker det är Kentsfield.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle satsa på den nyare, 45nm E8400.
| |||
| |||
| Om du cant beat 'em, gå med dem: P gå med E8400>.> |
|
| |||
| |||
| ok än E8400 Slutlig Låst Tack för att du gör mig välja:) |
|
| |||
| |||
| Dig, dina pengar, ditt val |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| För mycket processor används? | chrismorris730 | General Software Chat | 7 | 16:e sep 2008 11:28 |
| Hjälp vad processorn vänligen hjälp | samwar003 | Processorer, moderkort & RAM | 20 | 5 februari 2008 07:41 |
| Behöver du hjälp på processor. | banjo7 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 29 december 2007 10:14 |
| Vilken processor | deeajz | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 22 december 2007 16:20 |
| Vilken processor? | mcdden2 | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 18 oktober 2007 07:01 |
| Thread Tools | |
| |