mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Processor Suggestions

Reply

Thread Tools
Old 28 september 2007, 13:43
Givargruppen

Default Processor Suggestions

Well im planering gettin detta trevliga moderkort
http://cgi.ebay.co.uk/Asus-P5K-E-WIF...QQcmdZViewItem

Rekommendationer på en processor att få? Cant vara att mycket som moderkortet kostar mig en förmögenhet! 60-70 max. Kan jag få en anständig för detta pris eller ska jag satsa på ett billigare moderkort och en bättre processor?

Mitt System: mxmad32

Processor (s):
Intel Core 2 Duo (x2)
Moderkort:
RAM Minne:
2 gig
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce Go 7600
Ljudkort:
Conexant High Definition Audio
Hårddisk (s):
Toshiba MK1234GSX
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Intel PRO / Wireless 3945ABG
Monitor (s):
Operating System (s):
Windows XP
Old 28 september 2007, 13:52
Givargruppen

Stick med det moderkortet.

Tur för dig Intel har återupplivat den "Pentium" namn i form av E21 ** serie processorer.

Lucky Alex?

Yup, they're Pentium bara till namnet. De är i stort sett Core 2 Duo-arkitekturen med ett annat namn tag. De har en mindre cache men med tanke på priset ....

ta en titt

Den E2140 går 200MHz långsammare och är mycket billigare också. Här

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 28 september 2007, 13:55
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
Stick med det moderkortet.

Tur för dig Intel har återupplivat den "Pentium" namn i form av E21 ** serie processorer.

Lucky Alex?

Yup, they're Pentium bara till namnet. De är i stort sett Core 2 Duo-arkitekturen med ett annat namn tag. De har en mindre cache men med tanke på priset ....

ta en titt

Den E2140 går 200MHz långsammare och är mycket billigare också. Här
Måste jag ha en större budget för en bra processor? Cos 1.8GHz isnt verkligen att mycket är det?
Old 28 september 2007, 14:00
Givargruppen

Det är helt enkelt inte allt om processorns MHz hastighet Mxmad. Det är i första hand om arkitekturen av chip.

Plus, du måste hålla dig inom budgeten, som uppenbarligen begränsar dina val ned (Såvida du gå second hand).

-Kanoakavirus
Old 28 september 2007, 14:04
Givargruppen

Arkitektur? I din personliga åsikt tycker du att processorn är något bra för spel? Jag köper ett bra moderkort men då förstöra det med en halv anständigt processor?
Old 28 september 2007, 14:11
Givargruppen

Enkelt uttryckt, när jag hänvisar till arkitektur sa marker jag inte hänvisa till vilken form det är eller nåt sånt, jag hänvisar till hur snabbt den gör vad den gör.

Om du föredrar spel (på en budget) är det ett bra chip. Ett större cache hjälper inte med spel.

Självklart skulle jag vilja se en snabbare Core 2 i det, men det är inte mina pengar. Högre prestanda från en dator kan bara vara bra och kan öka livslängden av systemet mellan uppgraderingar.

Vid slutet av dagen om datorn gör vad du vill så är det inte ett dåligt köp är det.

-Kanoakavirus
Old 28 september 2007, 14:33
Givargruppen

Jag vill bara veta att det kommer att vara snabb! Så den stora frågan .... kommer det?

Jag hittade denna som är en 2GHz ett men mindre pengar?!?!
http://www.ebuyer.com/UK/product/132064
Old 28 september 2007, 14:58
Givargruppen

Good find! Yup, samma intervall, 200MHz snabbare.

Detta visar att det gamla ordspråket: Shoppa runt!

Vilka spel spelar du och på vilken upplösning?

-Kanoakavirus
Old 28 september 2007, 15:02
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
Good find! Yup, samma intervall, 200MHz snabbare.

Detta visar att det gamla ordspråket: Shoppa runt!

Vilka spel spelar du och på vilken upplösning?
Inte säker om resolutionen, men de spel jag vill spela är MX vs ATV Unleashed, Command and Conquer 3. Jag dont har någon mer cos jag dont har en bra dator att spela spel just nu! Jag skulle vilja att kunna spela de senaste spelen första person shooter också.
Old 28 september 2007, 15:51
Givargruppen

Om du vill spela de senaste fps spel (syftar vi på Crysis etc) så ska du vara ok med cpu.

Ge resten av bygget är balanserad nog, grafikkort, RAM-hastighet, RAM-storlek (2GB för Vista, 1GB för XP). Och du använder en 1280x1024 4:3-skärm / 1440x900 W-Screen TFT. 17 "eller 19"

Du kommer att bli bra för C & C 3 med CPU vid denna upplösning, för även om processorn kommer att behöva göra en hel del av AI i spelet jag har sett en E6300 (1.86GHz) lyckligt spel på denna resolution med C & C 3.

-Kanoakavirus
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Suggestions? Jophen Grafikkort & Skärmar 10 22 juli 2008 02:43
Nya AMD-processor på Gigabyte MoBo, Förslag och hjälp tack. pcbutter Processorer, moderkort & RAM 4 17 januari 2008 06:28
Jag vill gärna några förslag Törner General Hardware Chat 3 10 januari 2008 18:36
Två styrelsens förslag Computer Spec Gemenskapen Nyheter & Chat 6 7 august 2007 14:28
Några förslag? Vlad General Hardware Chat 13 7 august 2007 13:05
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.