mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Prosessor Temperatur er galt?

Reply

Thread Tools
Old 19 april 2009, 04:37
Medlem Group

Default Prosessor Temperatur er galt?

Har du nylig investert i noe programvare for å se noen temperaturer på min PC, jeg trodde alt var i orden. Det viser seg at jeg tok feil. Det lørdag inaktive ved 40 grader (Stopp ler!) Og jeg tenkte "Vel, det er gammel, vil jeg kommer over det", men jeg kjørte Hyper PI med 32 millioner tallene, tok ca 30 min å gjøre om 24 eller så looper, CPU bruksstatistikk for prosessor 0 og prosessor 1 (HTT) var begge til 100% for varigheten av regnestykket sa oppgave bestyrer og jeg syntes det var fint, så jeg på min temperaturen igjen og det var fremdeles 40 grader .. Viften ikke fart, var det ingen støy endre på hele eller temperatur endre, og jeg er ganske bekymret for at hvis jeg har PCen under Beregnigner mye spill osv., så jeg vil skade det fordi viften ikke fjerne varmen så raskt som det måtte. Regner jeg gamle ødelagt maskinvare eller min P4 er like stor ved ikke å få varme? = P

Eventuelle hjelpe ville være fint! =)
Old 19 april 2009, 04:47
Medlem Group

endre tem i bios bud
Old 19 april 2009, 04:49
Medlem Group

Lettere sagt enn gjort, jeg har en av disse BIOS "som suger. Det er begrenset, kan ikke endre noe på den. Jeg kan bare om å endre hastigheten på AGP, enn si viftehastighetene, temperatur etc.
Old 20 april 2009, 13:34
Medlem Group

eller ur heatsink og fan gjør jobben sin godt og riktig og alltid stayin samme temp, u er riktig det shud endre
Old 20 april 2009, 14:11
Medlem Group

Fant ut at programmet er sludder og ikke fungerer.

SpeedFan gir meg følgende (bekymringsfullt) resultater:

Fire er en dårlig ting rett? Plus, hastigheten på viften på venstre gjør ingen forskjell på fan i det hele tatt ..
Old 20 april 2009, 14:13
Donor Group

Det høres ut som prosessoren har en dårlig termisk sensor.

De fleste CPUer vil ikke overopphetes i bruk uansett så ville jeg ikke tenke på det.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 20 april 2009, 14:14
Medlem Group

ta det fra meg ok ur fan er fin. harddisker kjøre mellom 43-50 grader så bare bekymre seg om å lage støy eller u lukter noe
Old 20 april 2009, 14:18
Medlem Group

Bra, ny PC vil komme i de neste ukene, og jeg var bekymret for at du lar dette på det meste av tiden for å kjøre ulike biter (Lan spill, filserver etc) ville skade den, eller meg eller mitt hus lol. Takk likevel guys!
Old 20 april 2009, 14:54
Medlem Group

[quote = Razer; 108566] Good, ny PC vil komme i de neste ukene, og jeg var bekymret for at du lar dette på det meste av tiden for å kjøre ulike biter (Lan spill, filserver etc) ville skade den, eller meg eller mitt hus lol. Takk likevel guys! [/quote]

bare ikke truffet den i frustrasjon, som ville skade både den og deg, og i frustation du ville kaste pc andre siden av rommet, og trolig føre til skade på huset
Old 20 april 2009, 14:54
Medlem Group

på speedfan du angir toleranser at temps bør være mellom, de kommer som standard når du først installerer det, theyre lett å endre i config. bildet er knyttet til hvor godt temp er innenfor (muligens feil) toleranse,
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
PC Gone Wrong, veldig galt. Eventuelle Ideer Hva må byttes? toneus General Hardware Chat 4 21 september 2009 15:26
Jeg trenger hjelp med temperaturen Min prosessor s20cris CPUer, Hovedkort & RAM 1 25 august 2009 10:17
Safe Temperatur waxtodonte15 CPUer, Hovedkort & RAM 8 15 april 2008 06:32
Maskinvare temperatur blubla General Hardware Chat 1 5 april 2008 18:47
CPU Temperatur Monitor link590o General Software Chat 27 15 januar 2008 03:43
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.