![]() |
|
| |||
| |||
| Har nyligen investerat i en programvara för att se vissa temperaturer på min dator, jag tyckte alla var bra. Det visade sig att jag hade fel. Det lördag tomgång vid 40 grader (Sluta skratta!) Och jag tänkte "Tja, det är gammal, jag kommer över det" men jag sprang Hyper PI med 32 miljoner siffror, tog ungefär 30 minuter att göra om 24 eller så loopar, CPU användning för processor 0 och processor 1 (HTT) var båda på 100% under hela beräkningen sa Aktivitetshanteraren och jag tyckte det var bra, jag tittade på min temperatur igen och det var fortfarande 40 grader .. Fläkten inte skynda på, det fanns inget buller förändring alls eller temperatur förändringar och jag är ganska orolig över att om jag har min dator under belastning mycket spel osv, då jag kommer att skada det eftersom fläkten inte avlägsna värme så fort som man skulle behöva. Räkna Jag har gamla trasiga hårdvara eller min P4 är bara bra på att inte få heta? = P Någon hjälp skulle vara jättebra! =) |
|
| |||
| |||
| ändra tem i bios BUD |
|
| |||
| |||
| Lättare sagt än gjort, jag har en av dessa BIOS "att suga. Det är begränsad, kan inte ändra något på det. Jag kan bara ändra hastigheten på AGP, än mindre fläktvarvtal, temperaturer etc. |
|
| |||
| |||
| eller ur heatsink och fläkt gör sitt jobb bra och riktigt och alltid stayin samma temp, u stämmer det shud förändring |
|
| |||
| |||
| Precis fått reda på programmet är skräp och inte fungerar. SpeedFan ger mig följande (oroande) resultat: ![]() Fire är ett dåligt eller hur? Plus, hastigheten på fläkten till vänster gör ingen skillnad att fläkten alls .. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det låter som din processor har en dålig termisk sensor. De flesta processorer kommer inte överhettas i bruk i alla fall så jag inte skulle oroa sig för det.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Ta det från mig ok ur fläkten är bra. hårddiskar köra mellan 43-50 grader så det är bara orolig om det gör buller eller u lukta något |
|
| |||
| |||
| Bra, ny dator bör komma inom de närmaste veckorna och jag var orolig över att du lämnar det här på största delen av tiden för att köra olika bitar (Lan spel, filserver etc.) skulle kunna orsaka skada på den, eller mig eller mitt hus lol. Tack ändå grabbar! |
|
| |||
| |||
| [citat = Razer; 108566] Bra, ny dator bör komma inom de närmaste veckorna och jag var orolig över att du lämnar det här på största delen av tiden för att köra olika bitar (Lan spel, filserver etc.) skulle skada den, eller mig eller mitt hus lol. Tack ändå grabbar! [/citat] just dont hit i frustration, som skulle skada både den och du sedan i din frustation du skulle kasta datorn i rummet, och förmodligen skada ditt hus |
|
| |||
| |||
| på speedfan du anger toleranser att temps ska vara mellan de alla komma inställd som standard när du först installera det, de är lätt att ändra i config. bilden handlar om hur väl temp ligger inom det (eventuellt felaktigt) tolerans, |