![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har varit att köra Folding @ home grafiska klienten för ett bra tag nu men nyligen tog steget in i SMP version. Jag följer min CPU temps som OC'd. Kör den grafiska klienten det aldrig budged från 40'C men nu när jag har laddat den med 100% efter ett par dagar kan drabbas av följande, Core 0, 68 Core 1, 66 Core 2, 60 Core 3, 60 Till att börja med att jag påbörjade mitt Tuniq Tower inte sitter på rätt sätt så jag är lördag och allt är fortfarande densamma. Jag har kommenterat de senaste att detta är inget att oroa sig för, temp klokt, och jag är ok med dessa temps. Min fråga är: Vad är crack med borrkärnor 0 och 1? Är detta normalt? Råd om hur jag kan minska detta mig mycket appriciated som alltid. Keith. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Använd inte coretemp, det är ganska hemskt så långt som tillförlitlig temperaturer gå (Tmax är allt ställt till det). Prova Intel Thermal Analysis Tool och se om du har samma skillnad i temps mellan borrkärnorna. Ojämn förening sprids kan göra det också, men om du har reseated det ..
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Tack för svaret kol, Ja avläsningarna är samma sak med Intel verktyg. I'm gonna NYTT den igen och kan tänka sig att vissa läppning medan off, jag meddelar dig resultatet. Keith. |
|
| |||
| |||
| Överlappsfogar både CPU och Tuniq Tower och är glad att säga att det har minskat core temp betydligt i borrkärnor 0 och 1. Efter läppning, Core 0, 61 Core 1, 61 Core 2, 59 Core 3, 59 En sak som jag skränande tro är hur mycket det krävdes för att få dem både smidig ... ish, Ages ........... Still dont tänka dess perfekta men, men är glad NTL. Inte för räddhågad .. Vatten och cpu ...... ![]() ![]() Keith. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Men resultaten är värt det
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Quad Core Vs. Dual Core - Video Rendering Time Race | cheesepuff | Processorer, moderkort & RAM | 11 | 29 augusti 2009 09:31 |
| Hur overlock Intel Core 2 Quad Processor Q6600 2.40GHz | gitarman4 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 31 maj 2009 02:45 |
| Core 2 duo eller quad core för grafisk design arbete | metalface | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 28 maj 2009 10:58 |
| Intel Core 2 Duo E8500 mot Intel Core 2 Quad Q9650 mot Intel Core i7 920 mot Intel Core i7 940 | sajasio | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 2 mars 2009 23:00 |
| Vilken är den bästa CPU Luftkylning för Intel Quad Core Q6600? | Subyne Simean | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 26 december 2007 09:26 |
| Thread Tools | |
| |