mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Spørsmål om CPU strømpluggen på Mobo

Reply

Thread Tools
Old 11 april 2009, 09:12
New Member Group

Default Spørsmål om CPU strømpluggen på Mobo

Ok. Her er et bilde av meg mobo: se på den hvite 8 låste strømpluggen siden av CPU.

Og her er et bilde av min PSU: ledningen øverst i bilde er strømkabelen for CPU. Bare én av disse går over i min mobo. slik at mine 8 låste strømpluggen har 4 i den. Er dette ok?

En ting til. i PSU bilde, hva er de ekstra 2 pronged ledninger festet til PCI-E ledninger brukes til?

MOBO: Biostar TP45 HP
PSU: Corsair 650TX
GPU: Radeon HD4850
Old 11 april 2009, 09:30
Administrator Group

Yikes, les bruksanvisningen før du blåser det hele opp.

Pluggene i bunnen pic goto din PCI-E skjermkort, ingenting å gjøre med at 8 polet mobo socket.

De viktigste kraften til mobo som går til PSU er stor hvit socket, nederst midten.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 11 april 2009, 09:35
New Member Group

nei nei nei. Jeg vet at PCI-E er for GPU og 24 pinner i bunnen er det viktigste strømkilde. men at hvit 8 låste plugge inn øverst til høyre i bildet er strøm til CPU. OG pluggene på toppen av PSU pic ikke PCI. Im si at ut av de 2 split er det 8 pinner. Og bare ett av dem, eller 4 pins passer i min mobo's CPU støpselet. Er dette ok?
Old 11 april 2009, 09:39
Administrator Group

Ah, nå følger, trodde du var gal etter en stund ...

Jeg tror det er riktig, jeg har bare jobbet med mobos som krever ytterligere 4 polet CPU kraft (ikke 8), men dette er nytt kit (så trenger mer juice), og hvis de to plugger delta (som er felles, slik at PSU passer alle spesifikasjoner av boards) og så passer jeg vil si at bare er fine.
Old 11 april 2009, 12:30
Donor Group

Ja, jeg kan bekrefte at å ha jobbet med det siste, du bare fjerne hetten som kan være over ekstra hullene på mobo (slik at hvis du legger fire i får du den i riktig juice hull) og bøy tilstøtende plugger for å møte andre og hold alt i

EDIT: BTW, fullstendig off-topic, men hvor mye var det mobo? Og gjør du det bra, eller har du ikke brukt den ennå (som tenker er det fornuftig å vurdere spørsmålet ditt ..)
Old 11 april 2009, 12:59
Medlem Group

dette er litt off topic litt, men hvis du har et bord med en 8pin port for makt, men 4 pf på pins ha et tomt eller cap på dem, du har fortsatt å bruke en 8pin plugin? eller vil en 4pin til 4 som er uncapped arbeid?
Old 11 april 2009, 13:01
Donor Group

Ja du kan, til beste for min kunnskap uansett.

Ellers ville de ikke bry capping det. Det vil være tydelig du var ment å fylle den ..
Old 11 april 2009, 13:09
Medlem Group

ok det var litt dumt spørsmål i guess! men likevel, hvis du ser på manualen står det at du trenger en 8pin, nåvel, kanskje det bare å spre kraften om litt mer!
Old 12 april 2009, 02:28
Donor Group

Ja, jeg er ikke sikker på hvordan den vil håndtere en fire pinners .. Jeg tror det ville bare må suge mer fra det som ble plugget i betydningen du overwork de PSU (vel ikke overhvis det var skikkelig - men du vil understreke den mer enn om du hadde alle 8 plugget i. Det er nettopp utdannet gjette ikke ta mitt ord for det. Hvis du har en 8-pinners kontakten, koble den til for sikker.)

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
20 Pin Vs. 24 Pin ATX Power Supply Spørsmål P5200 Bærevesker & Strømforsyning 2 1 august 2009 19:00
Meget viktig spørsmål om saken fan strøm ilop12 Bærevesker & Strømforsyning 12 31 januar 2009 17:57
DVD-driverne ikke vil starte når den er koblet til mobo Benedicta Drivere og flyttbare medier 14 9 juni 2008 12:27
CPU g. MOBO spørsmålet Ulfrinn CPUer, Hovedkort & RAM 5 2 januar 2008 17:23
Asus mobo spørsmålet Cew27 CPUer, Hovedkort & RAM 37 25 desember 2007 09:20
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.