![]() |
|
| |||
| |||
Ok. Här är en pic av mitt mobo: se på den vita 8 fästs kontakten bredvid processorn. ![]() Och här är en pic av mina PSU: sladden på toppen av pic är nätsladden för CPU. Endast en av dessa går in i mitt mobo. så att min 8 fästs kontakten har 4 i den. är detta ok? ![]() En sak till. i psu pic, vad är de extra 2 fronter stubins knytas till PCI-E stubins användas till? MOBO: Biostar TP45 HP Nätagg: Corsair 650TX GPU: Radeon HD4850 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Usch, läs i manualen innan du blåsa upp allt.
De pluggar i botten pic goto din PCI-E grafikkort, inget att göra med att 8 polig mobo socket. Den största makten i ditt mobo som går till PSU är den stora vita uttaget, nedre mitten. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| nej nej nej. Jag vet att pci-e är för GPU och 24 stift i botten är den främsta energikällan. men den vita 8 fästs ansluta upp till höger på bilden är makt för CPU. OCH pluggar högst upp i PSU pic inte pci. Im säga att av de 2 split finns 8 stift. Och bara en av dem, eller 4 stift kommer att passa in i mitt mobo's CPU power plug. är detta ok? |
|
| |||
| |||
| Ah, nu vill jag följa, trodde du var galen för ett ögonblick ... ![]() Jag tror att det är riktigt, jag har bara behandlas mobos att kräva en ytterligare 4 polig CPU effekt (inte 8) men eftersom detta är nytt kit (så behöver mer juice) och om dessa två pluggar delta (som är gemensamma för de PSU passar alla specs överklagandenämnder) och då passar jag skulle säga att det är bara bra. |
|
| |||
| |||
| Ja, jag kan bekräfta att ha behandlat det nyligen du bara ta bort locket som kan vara över extra hålen på mobo (så att om du sätter fyra du få det i rätt juice hål) och böja den angränsande pluggar för att möta de andra och hålla fast det i ![]() EDIT: BTW, helt off-topic men hur mycket var att mobo? Och tycker du att det är bra, eller har du inte använt det ännu (Vilka tankar om det skulle vara meningsfullt med tanke på din fråga ..)
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| detta är ganska off topic en smula, men om du har en styrelse med en 8pin hamn för makt, men 4 PF stiften har en tomt eller tak för dem, menar du fortfarande att använda en 8pin plug? eller kommer en 4Pin till 4 som Odefinierat arbete? |
|
| |||
| |||
| Ja du kan, såvitt jag vet i alla fall. Annars skulle de inte bry utjämningen det. Det skulle vara uppenbart att du var tänkt att fylla det ..
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| okej det var lite av en dum fråga jag gissa! men ändå, om man tittar på manualen står det att du behöver en 8pin, oh well, kanske det bara att sprida makten om lite mer! |
|
| |||
| |||
| Ja jag vet inte hur den skulle hantera bara fyra stift .. Jag antar att det skulle bara att suga mer från vad som var inkopplad i enlighet du överarbete i PSU (och inte överfungera om det var anständigt - men du skulle betona det mer än om du hade alla 8 inkopplade i. Det är bara en kvalificerad gissning inte tar mitt ord för det. Om du har en 8-pin kontakten, ansluter den säkert.)
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| 20 Pin Vs. 24 pin ATX nätaggregat Fråga | P5200 | Cases & Power Supplies | 2 | 1 august 2009 19:00 |
| Mycket viktig fråga om fall fläkten makt | ilop12 | Cases & Power Supplies | 12 | 31 januari 2009 17:57 |
| DVD förare får ingen ström när den är ansluten till mobo | Benedicta | Drives & Removable Media | 14 | 9 juni 2008 12:27 |
| CPU vs MOBO fråga | Ulfrinn | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 2 januari 2008 17:23 |
| Asus mobo fråga | Cew27 | Processorer, moderkort & RAM | 37 | 25 december 2007 09:20 |
| Thread Tools | |
| |