![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har två frågor ... För att börja, jag har precis köpt en uppsättning Kingston DDR2 667 1GB RAM-minnen från newegg (Newegg.com - Kingston 2 GB (2 x 1GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 667 (PC2 5300) Dual Channel Kit Desktop Memory - Desktop Memory) Och undrade om det var förenligt med mitt moderkort, en ASRock 4CoreDual-Sata2 (Newegg.com - ASRock 4CoreDual-SATA2 LGA 775 VIA PT880 Pro/PT880 Ultra ATX Intel Motherboard - Intel Motherboards). Dessutom skulle det vara möjligt för någon "tweak" BIOS att göra vissa RAM oförenliga, till exempel ställa Jag har precis köpt? Tack på förhand. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Japp det är förenligt .... dont förstå din andra fråga men ...... Varför ber ni ... Det finns ett problem med Ram?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om det är något fel med RAM-minne (eller om du tycker att det på grund av RAM) vad exakt är det som händer?
| |||
| |||
| Jag tror att han / hon tänkt om det wasNT kompatibel, är det möjligt att ändra några inställningar så att den blir kompatibel. Jag vet inte, men jag tror inte att det är åt båda hållen, med Phil ord den är kompatibel, så inga problem: D
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Tja Jag hade ursprungligen min dator byggd med detta moderkort och GPU och DDR RAM och jag undrade om det var möjligt att någon tweaked BIOS för att optimera att mobo att köra DDR RAM på bekostnad av DDR2? Jag har problem med de nya DDR2 RAM jag köpte. Det specifika problemet är min dator att starta när du försöker starta vissa spel (Team Fortress 2) eller vid försök att ansluta till servrar. Detta problem är inte vanliga med DDR RAM-minne som jag har. |
|
| |||
| |||
| Tja om det inte finns en möjlighet att dissable DDR2 den inte bör ha möjlighet att verkställa det. Vill du fortfarande ha DDR RAM i moderkortet när du sätter DDR2 RAM-minne i? eller gjorde du bort det och ersätta det med DDR2? |
|
| |||
| |||
| Jag tog DDR RAM innan du sätter i DDR2. En annan fråga, var skulle jag hitta ett sådant alternativ att inaktivera DDR2 i BIOS? |
|
| |||
| |||
| Bump. Jag returnerar uppsättningen DDR2 tillbaka till newegg för ett utbyte, men den nya uppsättningen gör samma sak ... (startar när du ansluter till en SEVER på Team-Fortress 2) Det som faktiskt startar samtidigt försöker spela någon Orange Box-spel. Jag verkar inte få detta problem när jag startar upp något annat som Counter-Strike eller Assassin's Creed. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Jag har precis köpt ett nytt grafikkort | tomthedrummer1992 | Grafikkort & Skärmar | 3 | 9 december 2008 00:46 |
| Köpt nytt fall | robina80 | Cases & Power Supplies | 12 | 7 december 2008 12:53 |
| Köpt ny bagge | robina80 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 23 sep 2008 09:00 |
| Den som köpt av dessa människor? | thingie2 | General Software Chat | 15 | 2 maj 2008 14:51 |
| Jag köpte några SEO och disapointed | Jade | Web Design, Hosting & SEO | 18 | 21 oktober 2006 09:52 |
| Thread Tools | |
| |