mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Spørsmål om bruk av CPU-Z Program og Ram Speed

Reply

Thread Tools
Old 10 april 2009, 08:46
Medlem Group

Default Spørsmål om bruk av CPU-Z Program og Ram Speed

Hei, når du bruker dette programmet, kan jeg ta DRAM nytt nummer, og dobbeltklikk den for å få fart min ram kjører ved hjelp av dual kanal minne? Hvis ja, blir satt til auto i bios min G. SKILL 1066 blir automatisk satt til 800mhz. men i CPU-Z under minne kategorien, det står 490mhz skyldes økt FSB hastigheten som, hvis doblet ville være 980mhz. siden i bios for ram er automatisk satt til 400/800 er dette å betrakte som et trygt OC. Siden RAM er vurdert på 1066MHz? prøver mitt første overclocking Takk
Old 10 april 2009, 16:34
Donor Group

Jeg vil ikke tenke på det hvis det kjører bra. Det høres ut som det er overclocking proporsjonalt og overstyrer BIOS, noe som er greit. Jeg er ganske sikker Core 2 vil skyve FSB om det er behov for selv om minnet er satt til en lavere verdi bare å hente den opp til hastighet med prosessor.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 10 april 2009, 20:30
Medlem Group

Aksjemarkedet fsb var 200mhz jeg den satt til 245 nå på Phenom triple core 8650 som kjørte 2.3ghz lager, men nå kjører på 2.8ghz. CPU-temp. er 32C når jeg skriver kjører på Firefox og idles rundt 28-29C. hvis jeg ikke har noen problemer med 4 gigs.of G.skill 1066MHz. ram, kanskje vil det være ok for mitt bruk. Tusen takk!
Old 10 april 2009, 21:05
Donor Group

Høres ok for meg. Merk at Phenom X3s har virkelig høy multiplikatorene, kommer du sannsynligvis aldri truffet 1066. Temps ser mer enn bra, og skyv det vanskeligere om du vil.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Old 10 april 2009, 21:28
Medlem Group

Ja, jeg kan eksperimentere litt mer og kanskje lære mer om OC. Takk!
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.