![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, när du använder detta program, kan jag ta DRAM tider och dubbla den för att få den hastighet mitt RAM körs med hjälp av Dual channel minne? i så fall vara inställd på auto i bios min G. SKILL 1066 är automatiskt inställd på 800MHz. men i CPU-Z under minne fliken det står 490mhz på grund av ökad FSB-hastighet som om fördubblats skulle 980mhz. eftersom det i bios RAM är automatiskt inställt på 400/800 är detta betraktas som en säker OC. eftersom RAM uppskattas till 1066MHz? försöker mina första överklockning Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle inte oroa sig för om det är att köra bra. Det låter som det är överklockning proportionellt och tvingande BIOS, vilket är okej. Jag är ganska säker Core 2 kommer att driva FSB om det behövs även om minnet är satt till ett lägre värde bara för att få den upp till hastigheten med processor.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Aktiemarknaden FSB var 200MHz Jag har det satt till 245 just nu på Phenom triple core 8650 som löpte 2,3 GHz lager, men är nu uppe i 2,8 GHz. CPU-temp. är 32C medan jag skriver körs på Firefox och idles runt 28-29c. om jag inte har några problem med den 4 gigs.of G.skill 1066MHz. RAM-minne, kanske det kommer att bli bra för mina användningsområden. Tack så mycket! |
|
| |||
| |||
| Låter bra för mig. Observera att Phenom X3s har verkligen hög spridningsorganisationer, kommer du troligen aldrig drabbats 1066. Temps ser mer än böter, skjuta det svårare om du vill.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Ja, jag kan experimentera lite mer och kanske lära sig mer om OC. Tack! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| High Speed Internet LAN hastighet Fråga Thanks! | P5200 | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 24 november 2009 22:46 |
| Fax Program | bacdj | General Software Chat | 1 | 24 juni 2008 14:59 |
| Vista Speed vs XP Speed | ketanco | Windows-operativsystem | 3 | 27 januari 2008 23:06 |
| BB hastighet VS Router hastighet? | davsas | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 18 januari 2008 12:12 |
| RAM Speed fråga | Ulfrinn | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 4 januari 2008 17:25 |
| Thread Tools | |
| |