![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Så jeg besluttede at købe et nyt bundkort med en PCI-Express-grafikkort, men jeg havde et spørgsmål. Bundkortet Jeg valgte på newegg har et NVIDIA nForce 750i SLI North Bridge, og kortet jeg valgte, var et ATI Radeon HD 4850. Så mit spørgsmål er, hvad betyder det for bundkortet, at den nordlige bro er NVIDIA nForce 750i SLI? Betyder det, at det vil køre bedre på nVidia kort eller NVIDIA kort køre bedre på det end ATI? Vil den flaskehals grafikkortet, jeg ville få? Bundkortet er ASUS P5N-D LGA 775 NVIDIA nForce 750i SLI ATX og grafikkortet er ASUS EAH4850/HTDI/512M Radeon HD 4850 512MB 256-bit GDDR3 PCI Express 2.0 x16. Begge er på newegg. På forhånd tak.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
det faktum, at det er en 750i chipset vil ikke gøre nogen forskel for foreneligheden af grafikkort, medmindre du vil tilføje flere end 1 kort i Crossfire (2 eller flere ATI-kort) / SLI (2 eller flere Nvidia-kort). Den Nvidia chipsæt (den 750i i dit tilfælde), kan kun gøre SLI, ikke Crossfire, derfor hvis du ønsker at bruge mere end 1 GPU de vil være nødvendigt at Nvidia kort, men hvis du vil bruge 2 ATI-kort (ligesom HD4850) du vil få brug for et bundkort med en Intel chipset (P35, P34, X38, X48 osv.), som vil tillade dig at bruge krydsild, men ikke SLI. Men hvis du kun ønsker at bruge den fælles ATI HD4850, at bundkortet vil fungere fint, dog har vi en tendens til at anbefale en Intel chipsæt alligevel, og det giver dig også mulighed for at opgradere til Crossfire på et senere tidspunkt.
|
|
|||
|
|||
|
De nævnte, at dette bundkort kun kan køre dobbelt nVidia kort. Hvad nVidia kort kan køre i SLI mode?
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
næsten alle af dem (så længe de har en SLI bro), men det er et spild på lavere niveauer, medmindre du lige har et par liggende. et enkelt-kort vil normalt udkonkurrerer to værre kort i SLI.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "
Mit system: 日夏子
|
|
|
|||
|
|||
|
Som kulstof sagde. Hvis du ønsker at bruge SLI med det samme budget som i 4850, vil du have værre perfornace med SLI end med en enkelt 4.850
|