![]() |
|
| |||
| |||
| Så jeg bestemte meg for å kjøpe et nytt hovedkort med PCI-Express-grafikkort, men jeg hadde et spørsmål. Hovedkortet jeg valgte på newegg har et NVIDIA nForce 750i SLI North Bridge, og kortet jeg valgte var et ATI Radeon HD 4850. Så spørsmålet mitt er, hva betyr det for hovedkortet at North Bridge er NVIDIA nForce 750i SLI? Betyr det at det vil kjøre bedre på NVIDIA kort eller NVIDIA-kort kjøre bedre på det enn ATI? Vil det flaskehals grafikkortet jeg skulle komme? Hovedkortet er ASUS P5N-D LGA 775 NVIDIA nForce 750i SLI ATX og grafikkortet er ASUS EAH4850/HTDI/512M Radeon HD 4850 512 MB 256-bit GDDR3 PCI Express 2.0 x16. Begge er på newegg. Takk på forhånd. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| det faktum at det er en 750i brikkesett vil ikke gjøre noen forskjell for de kompatible grafikkort, med mindre du ønsker å legge til mer enn 1 kort i Crossfire (2 eller flere ATI-kort) / SLI (2 eller flere Nvidia kort). The Nvidia brikkesett (den 750i i ditt tilfelle) kan bare gjøre SLI, ikke Crossfire, altså hvis du ønsker å bruke mer enn 1 GPU de må Nvidia kort, men hvis du vil bruke 2 ATI kort (som HD4850) Du må få et hovedkort med Intel brikkesett (P35, p34, X38, X48 osv.) som vil tillate deg å bruke Crossfire, men ikke SLI. Men hvis du kun ønsker å bruke den enkle ATI HD4850, som hovedkort vil fungere fint, men vi pleier å anbefale en Intel-brikkesett allikevel, og som også lar deg oppgradere til Crossfire på et senere tidspunkt.
| |||
| |||
| Du nevnte at det hovedkortet kan bare kjøre dual nVidia kort. Hva nVidia-kortene kan kjøres i SLI-modus? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| nesten alle av dem (så lenge de har en SLI-bro), men det er bortkastet på lavere dem med mindre du bare har noen liggende rundt. ett-kort vanligvis vil utkonkurrere to verre kort i SLI.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Som karbon sa. Hvis du ønsker å bruke SLI med samme budsjett som i 4850, vil du ha verre perfornace med SLI enn med en enkelt 4850 |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hovedkort / CPU Compatibility Spørsmål | robot4x4 | CPUer, Hovedkort & RAM | 2 | 12 juni 2009 13:57 |
| Hovedkort spørsmålet ~ ~ ~ | ry4540 | CPUer, Hovedkort & RAM | 6 | 1 februar 2008 19:12 |
| Hovedkort spørsmålet. | Korac | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 31 januar 2008 12:56 |
| Hovedkort spørsmålet | costa993 | CPUer, Hovedkort & RAM | 1 | 28 desember 2007 00:23 |
| RAM og hovedkort spørsmålet! | bluss | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 23 desember 2007 03:50 |
| Thread Tools | |
| |