![]() |
|
| |||
| |||
| Så jag bestämde mig för att köpa ett nytt moderkort med PCI-Express-grafikkort, men jag hade en fråga. Moderkortet jag valde på newegg har en NVIDIA nForce 750i SLI North Bridge, och kortet jag valde var ett ATI Radeon HD 4850. Så min fråga är, vad betyder det för moderkortet som norra bron är NVIDIA nForce 750i SLI? Innebär det att det kommer att gå bättre om NVIDIA kort eller NVIDIA kort sikt bättre på det än ATI? Kommer den flaskhals grafikkortet jag skulle få? Moderkortet är ASUS P5N-D LGA 775 NVIDIA nForce 750i SLI ATX och grafikkortet är ASUS EAH4850/HTDI/512M Radeon HD 4850 512MB 256-bit GDDR3 PCI Express 2.0 x16. Båda är på newegg. Tack på förhand. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| det faktum att det är en 750i chipset kommer inte göra någon skillnad om huruvida grafikkort, om du vill lägga till fler än 1 kort i Crossfire (2 eller flera ATI kort) / SLI (2 eller flera Nvidia-kort). NVIDIA chipsets (den 750i i ditt fall) kan bara göra SLI, inte Crossfire, alltså om du vill använda mer än 1 GPU de måste Nvidia kort, men om du vill använda 2 ATI-kort (som HD4850) du behöver för att få ett moderkort med en Intel chipset (P35, p34, X38, x48 osv) som gör att du kan använda korseld, men inte SLI. Men om du bara vill använda den inre ATI HD4850, att moderkortet kommer att fungera bra, men vi brukar rekommendera en Intel chipset ändå, och som också ger dig möjlighet att uppgradera till Crossfire vid ett senare tillfälle.
| |||
| |||
| Du nämnde att detta moderkort kan bara köra dubbla nVidia kort. Vad nVidia-kort kan köras i SLI-läge? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| nästan alla av dem (så länge de har en SLI brygga), men det är ett slöseri på lägre dem om du bara har ett par som ligger runt. ett enda kort kommer oftast bättre än två sämre kort i SLI.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Eftersom kol sagt. Om du vill använda SLI med samma budget som 4850, kommer du att få sämre perfornace med SLI än med en enda 4850 |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Moderkort / CPU Förenlighet Fråga | robot4x4 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 12 juni 2009 13:57 |
| Moderkort frågan ~ ~ ~ | ry4540 | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 1 februari 2008 19:12 |
| Moderkort fråga. | Korac | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 31 januari 2008 12:56 |
| Moderkort fråga | costa993 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 28 december 2007 00:23 |
| Ram och moderkort fråga! | utflytning | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 23 december 2007 03:50 |
| Thread Tools | |
| |