![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Först av allt vill jag säga hej, jag har varit en lång tid läsaren men först Temne affisch:)
mitt största problem är att Ram jag har köpt verkar inte vara kompatibel med min gamla baggar. Jag har en Winfast foxconn moderkort med 4 slots för DDR2 och i manualen står det att jag kan komma till en max 8GB. Jag har 2x1GB DDR2 667 MHz Elixir. Jag har köpt 2X512 DDR2 667 MHz Syncon. om jag lägger dem alla tillsammans min pc wont boot, jag skränande ens så långt som accesing BIOS. Jag har även testat mina RAM med 2X512 DDR2 667 MHz aData. samma problem. om jag lägger dem separat de alla fungerar bra, så ingen av Ram's är skadade. jag skränande finna den exakta modellen för mitt moderkort och Everest det säger Motherboard ID 08/28/2006-C51MCP51-6A61HFKDC-00 någon ideea om vad problemet kan vara apreciated. tack |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Kan vara att du använder två olika typer av RAM. När du köper RAM bör du välja den som batterier: du skränande få två olika typer av batterier på samma fjärrkontroll. Vad im säger är när du köper RAM, köpa allt från samma företag.
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Egentligen finns det förmodligen ett enkelt sätt att åtgärda detta.
Vad är sannolikt händer är det nya och gamla RAM använda olika spänningar. Om de inte är alltför olika, kan du vev upp spänningen i BIOS för att matcha ett som kräver mer makt.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Mitt System: 日夏子
|