![]() |
|
| |||
| |||
| Min HP Pavilion reception början kom med Vista (2) 320 gig. hårddiskar en antar jag för lagring. Jag gillade inte Vista alls så använde jag den andra enheten och sätter XP Home på den. RAM visas som 3,25 spelningar. nu i stället för 4 gig som i Vista. Jag har läst någonstans att XP känner inte igen någonting mycket mer än 3 gig. minne. så. Jag bort ett gig. och det visar nu en tom 3 spelningar. som den borde. min fråga är får jag det bättre att ha 4 gig. även om den bara visar 3.25 gig. kanske användbart även om det inte är fullt erkänd? Tack! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Korrekt, 32bit OS kan inte se alla RAM, om man inte kan se det kan man inte använda den.
| |||
| |||
| Tack så mycket för ditt snabba, svara! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Yea, i Vista måste ha varit 64-bitars version, och XP 32 bitars versionen, Det är nog bäst för dig att hålla alla 4 GB i maskinen, bara för att maskinen inte kan se alla RAM betyder inte det inte kommer att arbeta
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Japp, det är bra att lämna alla RAM i maskinen.
|
| |||
| |||
| Tack för råd grabbar, jag tror jag kommer att sätta de andra gig. tillbaka in |
|
| |||
| |||
| Inga problem.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| 32bit OS kan läsa upp till 4 GB RAM. men naturligtvis är mycket beroende på din maskinvara. Kontrollera din maskinvarukompatibiliteten. din begränsning kan finnas i hårdvaran sida. och du kanske redan vet fördelningen sak i OS, Det kommer egentligen inte ge er alla RAM tillgänglig. :) |
|
| |||
| |||
| Hej, här är vad jag har att det kommer att förklara bättre än jag kan om det. Tack! http://www.officedepot.com/a/product...ktop-Computer/ |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Fråga om Far Cry 2 | hitman0042 | PC & Console Gaming | 12 | 14 december 2008 21:20 |
| Jag har också ett RAM fråga | tomthedrummer1992 | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 6 oktober 2008 11:04 |
| Bara en fråga (om min PC) | PC WhizzKid | General Hardware Chat | 9 | 6 december 2007 15:08 |
| En annan RAM fråga! | sturo | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 10 oktober 2007 09:58 |
| Fråga vänligen hjälp> _ < | Ria | General Hardware Chat | 3 | 10 april 2007 12:58 |
| Thread Tools | |
| |