![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hey guys, im new here. I grunden vill jag lägga till mer minne till min dator, men IM inte riktigt säker på vad som.
Jag har en Asus P5N32-SLI SE Deluxe moderkort, jag har två NVIDIA 7600GT gfx kort, men bara 1 gig minne, vilket gör även några gamla spel är svåra att spela. Ive varit på ett par hemsidor, men det verkar vara alla typer av minnen att köpa, och IM fortfarande ganska ny på det här eftersom det är verkligen mitt första bra dator. Så om någon av er skulle kunna peka mig i rätt riktning om vad du ska köpa det skulle bli stor. (Jag funderar på att lägga så mycket minne som möjligt) thx |
|
|
|||
|
|||
|
Din ombord äger DDR2-minne upp till en hastighet av 800, har du 4 platser på board.If du kör Vista 64 och du vill behålla din 1 gig som jag förmodar finns i 1 därefter hålla gå på 2 pinnar av 2 gig och 1 av 1 gig Problemet är att det måste matchas. Du kanske bättre att sätta 4 pinnar av matchade 2gig in och sälja på den enda stick.Buy en anständig varumärke Crucial, Corsair. Om du är på XP 32 bit något över 2 gig är ett slöseri, och jag tror att samma sak för Vista 32 bit. Just haft en tanke men om du kämpar för att spela gamla spel så är det kanske något annat med din rigg, whats the spec.
|
|
|
|||
|
|||
|
Tja Jag har inte vista ännu, im kör xp hem för tillfället.
Vad specs are u söker efter exakt? den dxdiag sak? thats en lång lista |
|
|
|||
|
|||
|
Nej behöver inte allt som på mo bara köra CPU-Z och efter resultaten. egentligen bara letar efter HDD CPU och vad det klockning. re väduren om man ska gå till Vista gå med 8 GIG men om du sticker med XP det inte hantera mer än 2 gig.
|
|
|
|||
|
|||
|
Är detta vad du letar efter?
Processor (s) Antal processorer 1 Number of cores 1 per processor Antal trådar 2 (max 2) per processor Namn Intel Pentium 4 650 Specification Intel (R) Pentium (R) 4 CPU 3.40GHz Package Socket LGA 775 Family / Model / Stepping F.4.3 Extended Family / Model F.4 Core Stepping N0 Technology 90 nm Core Speed 3400,3 MHz Multiplier x Bus speed 17,0 x 200,0 MHz Rated Bus speed 800,1 MHz Stock frequency 3400 MHz Instruction sets MMX, SSE, SSE2, SSE3, EM64T L1 Data cache 16 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size Trace cache 12 Kuops, 8-way set associative L2 cache 2048 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size Chipset & Memory Northbridge NVIDIA nForce4 SLI Intel Edition rev. C1 Southbridge NVIDIA nForce4 MCP rev. A4 Graphic Interface PCI-Express PCI-E Link Width x16 PCI-E Max Link Width x16 Memory Type DDR2 Memory Size 1024 MBytes Memory Frekvens 266,7 MHz (3:4) CAS # Latency (TCL) 4.0 clocks RAS # to CAS # (trdc) 4 clocks RAS # Precharge (TRP) 4 clocks Cycle Time (tRAS) 12 klockor Bank Cycle Time (TRC) 16 klockor System Datortillverkaren Alienware System Name Alienware System S / N 12345 Mainboard Vendor ASUSTeK Computer Inc. Mainboard Model P5N32-SLI-SE-Deluxe BIOS Vendor American Megatrends Inc. BIOS-version 0.302 BIOS Date 07/27/2006 Memory SPD Modul 1 DDR2, PC2-4300 (266 MHz), 512 MBytes, Micron Technology Modul 2 DDR2, PC2-4300 (266 MHz), 512 MBytes, Micron Technology Programvara Windows-version Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2 (Build 2600) DirectX Version 9.0c |
|
|
|||
|
|||
|
Sorry for the delay är det lördag hustru shopping yada, yada, är The P4 inte den bästa för spel. Jag tror att du har rätt du måste upp väduren jag skulle sälja 2 512 och skriver något sådant här i OCZ 800SR2GK goning till vara ca £ 90 och ändra din CPU för en c2du0. För tillfället du spec ser lite obalanserad.
|
|
|
|||
|
|||
|
ok thx man. Looks like im spendera lite pengar:)
|
|
|
|||
|
|||
|
Ingen oro that's what's forum är till för. När yo're redo att uppgradera post och någon kommer att ge råd på CPU.
|
|
|
|||
|
|||
|
Thats good grush, tack för att ni lista till oss. Dess verkligen hjälpa mig om det. Jag tror vill uppgradera mitt RAM just nu ..
|