![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Just some random RAM frågor.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| lol läsa den igen jag ser ett stavfel oh well. Anyway thanks. Så om jag ville ställa ytterligare RAM-minne i min dator systrar allt jag skulle behöva kontrollera om det är vilken typ av RAM-minne är alltså DDR eller DDR2 koppla in den och gå därifrån. Skulle det vara något annat jag skulle behöva leta efter eller göra när man installerar det? CG |
|
| |||
| |||
| Typ av RAM-minne (som ni sa), frekvens, möjligen densitet på minnet. En sak om fråga 1, kommer det att fungera endast om moderkort vidta samma typ! |
|
| |||
| |||
| Inte bara RAM kommer i olika typer (DDR, DDR2 etc.) Det kommer också i olika hastigheter. Vill du få lite matchade vad du redan har. Även RAM gillar att köras i par, så om du till exempel har två 512MBs nu och inga lediga slots det vore bra att få två 1GBs istället för ett och kör en 512 och en 1GB. |
|
| |||
| |||
| Jag är ny på detta men även jag vet att några datorer är väldigt petiga om vad som kommer att fungera, jag har inte ett svar på detta, men bara en varning. |
|
| |||
| |||
| Vad sägs om tre 1GB sticks? Sida notera mina systrar dator har en 1GB minne. CG |