![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg prøver å bestemme hvilke hovedkort til bruk i hjemmet mitt bygge som ikke vil overclocked eller brukt for games.I har Intel E5200 CPU og usikre på Asus P5KPL-CM eller Foxconn G31MV-K de begge sier 800 fsb og Mitt andre spørsmål er hvilken type minne jeg bør komme på enten one.I vet mindre Cl og nytt er raskere moduler, men ikke sikker på om jeg bør gå med DDR2 800 PC2 6400 DDR2 667 pc 5300.Just vil ha noe som vil jobbe med 1.8 volts.Thanks |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| jeg dont overveie det vil ta mye av en forskjell om ram selvfølgelig 800 er raskere CPU kunne bottlenecking det ville jeg også gå for asus men mitt personlige valg vil være en gigabyte en av P35-brikkesett
| |||
| |||
| Hvis jeg går med Gigabyte hovedkort jeg trenger å finne en med ombord vid siden jeg ikke ønsker å legge til en dedikert card.I også tenkte Intel E 5200 vil jobbe for det jeg trenger? |
|
| |||
| |||
| Det skal fungere fint, men du ønsker å opprettholde en ca 1:1 ratio med CPU fsb og ram hastighet og 667 ville være over 1:1 så selv som kan bottlenecked |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hva? Det er ikke sant i det hele tatt. Men du kan like godt få DDR800 - det er omtrent samme pris i de fleste steder.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Nå er jeg virkelig forvirret! Jeg trodde jeg leste at Intel E 5200 Core 2 Duo har en fsb hastighet på 800. og jeg ville kunne bruke (2x1GB) DDR2 800 (PC2 6400) modules.I skal bruke Windows XP 32 bit OS som vil begrense ram til 3.5Gb hvis jeg går så mye. |
|
| |||
| |||
| Det er en 12.5x multiplikator på E5200, så er det en veldig lav FSB, selv om du kjører en virkelig high end chip som E8400 med lav multiplier og høy FSB, ville det ikke være noen "bottlenecking" tilstede fordi ingenting berører 400 MHz uten overclock disse dager. Den DDR 667s vil kjøre på 333mhz, den E5200 på 200mhz, så selv om du gjorde at du ville ikke ha et problem. Ikke bekymre deg om det, ta 800s om de er en god pris, men ikke bekymre deg for mye uansett.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| Takk for hjelpen på ram.Would du vet noe om kvaliteten på AsRock G43Twins HD MoBo? |
|
| |||
| |||
| Ikke spesielt, men ASROCK tendens til å lage ganske anstendig ting. Med mindre du går super super budsjett skjønt, mesteparten av tiden kan du få et P35 og P43 bord ganske billig.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| Jeg ser det har p43 chip med ombord vid som er det jeg er ute etter, og for rundt $ 80.00. |