![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har precis gått och köpt 8GB GeIL Black Dragon RAM till min nya dator, märkte det löper på 5-5-5-15. Frågade en god vän till mig som sa smäll på BIOS till 4-4-4-12 och det kommer göra mycket mycket bättre. Det kommer säkert att göra men kommer detta skada eller förkorta livslängden för något? Skål, Razer. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om det ens går på att beståndet är 5-5-5-15, det enda sättet det bör vara möjligt att köra dem på stramare tidsplan är att underclock dem som är meningslöst verkligen
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Häftigt, jag är bra på att lämna saker på egen hand. Om jag rör den eller inte, jag ska lyckas bryta den: P |
|
| |||
| |||
|
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har 4 GB i denna ram och. Jag lämnade den på 5 5 5 15, om u vill överklockning ändå försöka använda länken mode i BIOS för CPU och RAM, om du har det, men jag märkte också ibland RAM doesnt vilja vara overclocked alls.
Har du kontrollerat volt ännu? När jag först installerat den, bios ställa in den till 1.9v men för att timming jag senare fick reda på från cpuz att det bör vara på 1.8V jag har gruvor på 1.8V nu hela tiden och går jättebra. så kanske bara släppa volt till att om du kan, förutom att vi havnt köpte bästa RAM där ute att göra sådana saker: ( Mitt System: Fred
|
|
| |||
| |||
| Tja jag skränande ändra spänningar eftersom jag inte har RAM atm. Butiken har det för "test" så att de kan skicka mig 8 gig RAM-minne som fungerar! Jag är bara att låta det vara. Skam är det bara 4.8 på Windows Experience Index men allt annat är över 5.6 som jag är väl glad över:-D Ändra aldrig RAM spänning eller tider eftersom det kommer att gå boom på mig, har en förbannelse som säger så. Jag overclocked mina bröder CPU med 10MHz och det fungerade inte förrän jag hade den ersatt haha. |
|
| |||
| |||
| Lager är mellan 1.9-2.5V, det bör hållas på 1.9v och endast mer om instabilitet inträffar eller om överklockning @Ozzie82 Du har tur kan du köra dem på att
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |