mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

RAM Timing - 8GB GeIL Black Dragon RAM - 5-5-5-15 och 4-4-4-12

Reply

Thread Tools
Old 15 maj 2009, 14:52
Ledamot Gruppen

Jag har precis gått och köpt 8GB GeIL Black Dragon RAM till min nya dator, märkte det löper på 5-5-5-15. Frågade en god vän till mig som sa smäll på BIOS till 4-4-4-12 och det kommer göra mycket mycket bättre.

Det kommer säkert att göra men kommer detta skada eller förkorta livslängden för något?

Skål, Razer.
Old 15 maj 2009, 19:27
Moderator-gruppen

Om det ens går på att beståndet är 5-5-5-15, det enda sättet det bör vara möjligt att köra dem på stramare tidsplan är att underclock dem som är meningslöst verkligen

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 16 maj 2009, 12:53
Ledamot Gruppen

Häftigt, jag är bra på att lämna saker på egen hand.

Om jag rör den eller inte, jag ska lyckas bryta den: P
Old 16 maj 2009, 13:35
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Razer View Post
Häftigt, jag är bra på att lämna saker på egen hand.
Old 17 maj 2009, 04:03
Givargruppen

Jag har 4 GB i denna ram och. Jag lämnade den på 5 5 5 15, om u vill överklockning ändå försöka använda länken mode i BIOS för CPU och RAM, om du har det, men jag märkte också ibland RAM doesnt vilja vara overclocked alls.

Har du kontrollerat volt ännu? När jag först installerat den, bios ställa in den till 1.9v men för att timming jag senare fick reda på från cpuz att det bör vara på 1.8V jag har gruvor på 1.8V nu hela tiden och går jättebra. så kanske bara släppa volt till att om du kan, förutom att vi havnt köpte bästa RAM där ute att göra sådana saker: (

Mitt System: Fred

Processor (s):
Q6600 G0@2.5GHz 1.088v
Moderkort:
Asus P5B Premium Vista Edition
RAM Minne:
4GB Corsair XMS2 DDR2 @ 280MHz
Grafikkort (s):
Nvidia Gainward GTX260 GoldenSample
Ljudkort:
Snart:)
Hårddisk (s):
WD 250 GB 16MB
Optisk enhet (er):
LG DVD-RW SATA
Mål / PSU:
CM Elite/OCZ780MXS
Kylning:
Xigmatek Dark Knight
Nätverk / Internet:
3.6Mbps ADSL
Monitor (s):
Targa 19 "TFT Widescreen 16:9
Operating System (s):
XP64Bit
Old 17 maj 2009, 04:06
Ledamot Gruppen

Tja jag skränande ändra spänningar eftersom jag inte har RAM atm. Butiken har det för "test" så att de kan skicka mig 8 gig RAM-minne som fungerar!

Jag är bara att låta det vara. Skam är det bara 4.8 på Windows Experience Index men allt annat är över 5.6 som jag är väl glad över:-D

Ändra aldrig RAM spänning eller tider eftersom det kommer att gå boom på mig, har en förbannelse som säger så. Jag overclocked mina bröder CPU med 10MHz och det fungerade inte förrän jag hade den ersatt haha.
Old 17 maj 2009, 05:32
Moderator-gruppen

Lager är mellan 1.9-2.5V, det bör hållas på 1.9v och endast mer om instabilitet inträffar eller om överklockning
@Ozzie82 Du har tur kan du köra dem på att

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.