mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

RAM Spänning justering.

Reply

Thread Tools
Old 27 april 2008, 04:39
New Member Group

Default RAM Spänning justering.

Hej,
För det första, bara hittade den här platsen och eftersom det verkar vara främst britter Jag trodde att jag skulle gå. :)

Nu till min fråga.

Jag har en Acer T180 (SKADEANMÄLAN byte) att jag sakta lägger bitar till. Moderkortet är ett EM61SM/EM61PM med AMD 64X2 4000 +. Jag har nyligen lagt in 4 x 1Gb Geil Black Dragon DDR2 4,0 GB PC6400 minnen som verkar kräva 2.1 eller 2.2volts vara stabil vid högre frekvenser.

Jag lyckades hitta en version av BIOS på nätet som har haft några av de hidded funktioner olåst.

Men jag kan inte se i BIOS ett alternativ för att ändra RAM spänning. Jag har läst på en del forum att en hoppare typ förändring, men har inte kunnat bekräfta detta.

Kan någon ge råd om så är fallet? Jag minns inte ser någon spänning närstående hoppare när jag var inne i fallet, men jag medger att jag inte ser alltför hårt.

Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat.
Old 5 maj 2008, 03:44
Administrator Group

Default RAM Spänning justering.

Det är mycket troligt att en Acer märke som RAM frekvens är låst.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
PSU stekt - Spegelvänd spänningen 115-230 sgonzalez90 Cases & Power Supplies 11 30 april 2009 10:26
Hur du hittar spänningsregulator? Compasky Processorer, moderkort & RAM 1 8 mars 2008 16:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.