![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, För det första, bara hittade den här platsen och eftersom det verkar vara främst britter Jag trodde att jag skulle gå. :) Nu till min fråga. Jag har en Acer T180 (SKADEANMÄLAN byte) att jag sakta lägger bitar till. Moderkortet är ett EM61SM/EM61PM med AMD 64X2 4000 +. Jag har nyligen lagt in 4 x 1Gb Geil Black Dragon DDR2 4,0 GB PC6400 minnen som verkar kräva 2.1 eller 2.2volts vara stabil vid högre frekvenser. Jag lyckades hitta en version av BIOS på nätet som har haft några av de hidded funktioner olåst. Men jag kan inte se i BIOS ett alternativ för att ändra RAM spänning. Jag har läst på en del forum att en hoppare typ förändring, men har inte kunnat bekräfta detta. Kan någon ge råd om så är fallet? Jag minns inte ser någon spänning närstående hoppare när jag var inne i fallet, men jag medger att jag inte ser alltför hårt. Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är mycket troligt att en Acer märke som RAM frekvens är låst.
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| PSU stekt - Spegelvänd spänningen 115-230 | sgonzalez90 | Cases & Power Supplies | 11 | 30 april 2009 10:26 |
| Hur du hittar spänningsregulator? | Compasky | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 8 mars 2008 16:36 |
| Thread Tools | |
| |