![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hi guys Im ejeren af en Intel Pentium dual core E2200 CPU med en Front Side Bus hastighed på 800 MHz. Im benytter PC-guiden i øjeblikket, og den siger, at bussen hastighed på CPU'en er 200 MHz, og det gør ikke sige 800 MHz anywere andet. Så spørgsmålet er ... er der et problem med min bus hastighed eller front side bus og bus er forskellige ... og hvis der er et problem, hvad kan jeg gøre? her er mine specs: Bundkort: ECS P4M900T-M2 BIOS: American Megatrends Inc. Chipset: VIA P4M900 Processor: Intel Pentium E2200 Frekvens: 2.200 MHz - (Aktuel: 1199,58 MHz) General Information: Real Hyppighed: 1199,68 MHz Multiplikator: 6x Lav / Høj Multiplikator: 6x / 11x Multiplikator Locked: Ja Marketing Frekvensområde: 2200 MHz Front Side Bus Information: Bus Hastighed: 199.9 MHz FSB Frekvens: 799,8 MHz (QDR) Initial Frekvenser: Frekvens: 2.200 MHz Bus Hastighed: 200,00 MHz (QDR) Multiplikator: 11x |
|
| |||
| |||
| Intel processorer bruger et system kaldet Quad Pumpning, dybest set betyder, at din faktiske FSB er multipliceret med 4 alias quad, at give dig din effektive FSB. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hi Nikronius Det er, hvad ECS siger om dit bundkort: FSB 1066/800/533 MHz Det siger også: Støtte DDR2 667/533/400 DDR2 SDRAM Hvilken type RAM har du installeret? Hvis du har DDR 2 og det er FSB på 400 så det vises som FSB 200. DDR 2 Ram er Dual Channel, hver Chanel er den ene halvdel af FSB. Hvis du har DDR 2, der siger 533 så FSB ville være 261 give eller tage en eller to. Hvis hvordan nogensinde du havde DDR 2 800 MHz FSB derefter vil det vise sig som 400 MHz FSB. Min ASUS har to DDR 2 800 MHz 2 Gig moduler, CPU-Z siger min bedømt FSB er 400 MHz. Nu, hvis jeg ønskede at øge FSB af Ram jeg ville få et svarende stigning i FSB for processor. Her er den RUB - Hvis du øge FSB af Ram du øge FSB af alle komponenter på denne bus, og RAM er på Main bus til bundkortet. Så overclocking din Ram kan give dig et løft i clock frekvens af ram og processor, men at det også overclocks eventuelle add-on cards, enhver indlejre enheder, der har brug for Main bus såsom lyd udstyr, USB, Netinterface, det hele. Og den bivirkning, hvis enhederne stadig operere er Varme. Hvordan får du omkring denne "overclocking" og ikke brænde din computer? Med adiquite afkøling. Hvis du vil overclock de FSB skal du sørge for at øge afkøling før øge FSB. En anden måde at bule op modifier (dette er låst ved fremstilling), men det er et multiplum af FSB og CPU frekvens. Hvis du ændrer din ram fra DDR 2 400 sige DDR 2 800 du har i kraft fordoblet FSB på hukommelse og processor, du ikke har fordoblet FSB på Main bus, du vil få en stigning i varme til både hukommelsen og processor, men med adiquite køling dette kan rummes. Jeg gik fra DDR 2 400 MHz 1 Gig moduler (fire af dem) til to DDR 2 800 MHz 2 Gig moduler. Min FSB gik fra 200 til 400, mit ur hastighed på min processor gik fra 2,4 GHz til 3,05 GHz, de modifier er låst på 9. Mit system steg 4 * F i varme. Så for at besvare dit spørgsmål - Der er intet galt med din FSB, det er blevet indberettet korrekt. CPU'en FSB vil køre på, hvad FSB af hukommelsen er fastsat for. Som sagt kan du støder op FSB af hukommelse, men husk alle komponenter på Main Bus vil også få at bule i FSB frekvens og vil producere en masse varme. Må en søgning efter CPU-Z og se hvad det har at sige om CPU og Hukommelse FSB. MHO ...
|
| ||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
| Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " Mit system: 日夏子
|