mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

Real CPUs Bus Speed Wrong - Intel Pentium Dual Core E2200

Reply

Thread Tools
Old 23 apr 2009, 10:17
Lid Fractie

Default Real CPUs Bus Speed Wrong - Intel Pentium Dual Core E2200

Hi guys Im de eigenaar van een Intel Pentium Dual Core E2200 CPU met een Front Side Bus snelheid van 800MHz.

Im gebruik van pc-wizard op het moment en zegt dat de bus snelheid van de CPU is 200MHz, en het doesnt zeggen 800MHz anywere anders.

Dus de vraag is ... is er een probleem met mijn bus snelheid of front side bus en de bus zijn verschillende ... en als er een probleem is wat kan ik doen?

hier zijn mijn specs:

Mainboard: ECS P4M900T-M2
Bios: American Megatrends Inc
Chipset: VIA P4M900

Processor: Intel Pentium E2200
Frequentie: 2200 MHz - (current: 1199.58 MHz)

Algemene informatie:

Real Frequentie: 1199,68 MHz
Multiplier: 6x
Lage / hoge Multiplicatoreffect: 6x / 11x
Multiplicatoreffect Gesloten: Ja
Marketing Frequentie: 2200 MHz

Front Side Bus informatie:
Bus Speed: 199.9 MHz
FSB frequentie: 799.8 MHz (QDR)

Initiële Frequenties:
Frequentie: 2200 MHz
Bus Snelheid: 200,00 MHz (QDR)
Multiplier: 11x
Old 23 apr 2009, 13:38
Lid Fractie

Intel-processors gebruiken een systeem genaamd Quad Gemaal, in feite betekent dat uw werkelijke FSB wordt vermenigvuldigd met 4 alias quad, geeft u uw effectieve FSB.
Old 10 mei 2009, 21:08
Donor Groep

Hi Nikronius

Dit is wat ECS zegt over uw moederbord: FSB 1066/800/533 MHz
Het zegt ook: Ondersteuning DDR2 667/533/400 DDR2 SDRAM

Welk type ram heb je geïnstalleerd? Als u DDR-2 en het is FSB van 400 dan zal tonen als FSB van 200. DDR 2 Ram is Dual Channel, elke chanel is de ene helft van de FSB. Als u DDR-2, dat wil zeggen 533 dan de FSB zou 261 geven of nemen een of twee. Als hoe je ooit had DDR 2 800 MHz FSB dan zou verschijnen als 400 MHz FSB.

Mijn ASUS heeft twee DDR 2 800 MHz 2 Gig modules, CPU-Z zegt mijn beoordeeld FSB is 400 MHz.

Nu als ik wilde om de FSB van de Ram Ik zou je een corresponderende toename van de FSB voor de processor.

Hier is het wrijven - Als je de FSB van de Ram je de FSB van alle componenten op die bus, en de Ram is op de Main-bus voor het moederbord. Dus overklokken uw Ram kan u een impuls klok frequentie van het RAM-geheugen en de processor maar ook overclocks een add-on kaarten, elk insluitcode apparaten die moeten het Main-bus zoals geluids-apparaten, USB, netwerk interface, alles. En de bijwerkingen als de apparaten nog werken Heat.

Hoe kom je rond deze 'overclocking' en niet branden van uw computer? Met adiquite koeling. Als je gaat overklokken de FSB zeker om de koeling voor het verhogen van de FSB.

Een andere manier om hobbel de modifier (dit is vergrendeld door de productie), maar het is een veelvoud van de FSB en de CPU-frequentie.

Als u uw RAM-geheugen van DDR 2 400 te zeggen DDR 2 800 u in feite verdubbeld de FSB op het geheugen en de processor, je hebt niet verdubbeld de FSB op de Main-bus, heeft u een toename van de warmte voor het geheugen en de processor maar met adiquite koeling dit kan worden aanvaard.

Ik ging uit DDR 2 400 MHz 1 Gig modules (vier van hen) met twee DDR 2 800 MHz 2 Gig modules. Mijn FSB gingen 200 tot 400, mijn kloksnelheid van mijn processor ging van 2,4 GHz tot 3,05 GHz, de modifier vergrendeld is op 9. Mijn systeem verhoogd 4 * F in warmte.

Dus om het antwoord op je vraag - Er is niets mis met je FSB, het wordt gemeld correct. De CPU FSB zal lopen op wat de FSB van het geheugen is ingesteld. Zoals ik al zei kun je hobbel de FSB van het geheugen, maar onthoud alle componenten op de belangrijkste bus zal ook die hobbel in FSB frequentie en produceert veel warmte.

Doe een zoekopdracht voor de CPU-Z en kijk wat zij te zeggen heeft over de CPU en geheugen FSB.

MHO ...

Mijn Systeem: Ouch

Processor (s):
Core 2 Quad@3.05 GHz
Moederbord:
ASUS P5K D / WiFi
RAM Geheugen:
4 Gig
Graphics Card (s):
Nvidia 8500 GT
Sound Card:
Twee, embedded, SoundBlaster PIC 512
Hard Drive (s):
SSD 64 Gig, 370 Gig, 400 Gig
Optische Drive (s):
2 DVD - + RW
Case / PSU:
Antec 500W
Koeling:
Thermalake, trein 3 Ton
Netwerk / Internet:
Firewall-hardware en-software
Monitor (s):
Princeton 19 "LCD - Nood aan een nieuwe.
Operating System (s):
XP, Win 7 32, Win 7 64
Old 10 mei 2009, 23:10
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rider200 View Post
Welk type ram heb je geïnstalleerd? Als u DDR-2 en het is FSB van 400 dan zal tonen als FSB van 200. DDR 2 Ram is Dual Channel, elke chanel is de ene helft van de FSB. Als u DDR-2, dat wil zeggen 533 dan de FSB zou 261 geven of nemen een of twee. Als hoe je ooit had DDR 2 800 MHz FSB dan zou verschijnen als 400 MHz FSB.
Dit is onjuist. Dual-channel alleen kent een geheugenmodule aan twee verschillende kanalen om de prestaties te verbeteren, met name op machines die niet eens hebben een FSB, gezien het doel is het vergroten van de bandbreedte van het geïntegreerde geheugen controller die zich verzet tegen de aanwezigheid van een FSB.

Citaat:
Mijn ASUS heeft twee DDR 2 800 MHz 2 Gig modules, CPU-Z zegt mijn beoordeeld FSB is 400 MHz.
Dit is omdat de RAM werkt op de stijgende en dalende randen van de klok cyclus, het verhogen van de effectieve snelheid van 800MHz, maar de nominale snelheid van 400MHz. Dit is waarschijnlijk ook van de synchronisatie met de "echte" FSB, aangezien alleen processors met zeer lage multiplicatoren ooit hit een FSB van 400MHz.

Citaat:
Nu als ik wilde om de FSB van de Ram Ik zou je een corresponderende toename van de FSB voor de processor.
Niet proportioneel en niet in je scenario. Sinds het RAM-geheugen op een frequentie ontgrendeld kon je klok zij naar de hel en terug en je zou geen verschil in snelheid of FSB processor snelheid. Het moederbord is compensatie voor het niet-gesynchroniseerd FSB wat je doet.

Citaat:
Hier is het wrijven - Als je de FSB van de Ram je de FSB van alle componenten op die bus, en de Ram is op de Main-bus voor het moederbord. Dus overklokken uw Ram kan u een impuls klok frequentie van het RAM-geheugen en de processor maar ook overclocks een add-on kaarten, elk insluitcode apparaten die moeten het Main-bus zoals geluids-apparaten, USB, netwerk interface, alles. En de bijwerkingen als de apparaten nog werken Heat.
De FSB is op de Northbridge. Al die andere dingen op de Southbridge. Er mag geen verschil in de frequentie van de klok iets over de Southbridge.

Citaat:
Hoe kom je rond deze 'overclocking' en niet branden van uw computer? Met adiquite koeling. Als je gaat overklokken de FSB zeker om de koeling voor het verhogen van de FSB.
Vergroting van een FSB zonder spanning veranderingen heeft gewoonlijk geen verhoging van warmte door een substantieel bedrag. VCore veranderingen doen.

Citaat:
Als u uw RAM-geheugen van DDR 2 400 te zeggen DDR 2 800 u in feite verdubbeld de FSB op het geheugen en de processor, je hebt niet verdubbeld de FSB op de Main-bus, heeft u een toename van de warmte voor het geheugen en de processor maar met adiquite koeling dit kan worden aanvaard.

Ik ging uit DDR 2 400 MHz 1 Gig modules (vier van hen) met twee DDR 2 800 MHz 2 Gig modules. Mijn FSB gingen 200 tot 400, mijn kloksnelheid van mijn processor ging van 2,4 GHz tot 3,05 GHz, de modifier vergrendeld is op 9. Mijn systeem verhoogd 4 * F in warmte.
Dit zal niet gebeuren in de meeste gevallen omdat de FSB Sync is gebaseerd op de CPU-snelheid, niet de RAM's. Als het is ontgrendeld, de CPU-snelheid zal natuurlijk niet toe.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Pentium Dual Core E6300 Multiplier EU? Xeon CPUs, Moederborden & RAM 3 18 oktober 2009 11:03
Intel (R) Pentium (R) 4 CPU 3.20GHz (2 CPUs) - Wat doet 2 CPU's in? phillipbooker08 CPUs, Moederborden & RAM 1 Van de 6 juni 2009 10:19
Pentium Dual Core Vs Core 2 Duo rbscooby CPUs, Moederborden & RAM 3 24 mei 2008 15:32
Zijn dual core CPU's 2X sneller? simbeb CPUs, Moederborden & RAM 9 De 9 maart 2008 11:14
PC - Pentium 4 D dual core of Pentium core duo Hybr! D Algemeen Hardware Chat 1 23 okt 2006 01:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.