![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Hei folkens Im eieren av en Intel Pentium Dual Core E2200 CPU med Front Side Bus hastighet på 800mhz.
Im bruker PC-veiviser i øyeblikket, og det sier at bussen hastigheten på CPU er 200mhz, og det ikke si 800mhz anywere annet. Så spørsmålet er ... Er det et problem med mitt buss hastighet eller front side bus og buss er ulike ... og hvis det er et problem, hva kan jeg gjøre? her er mine specs: Hovedkortet: ECS P4M900T-M2 BIOS: American Megatrends Inc. Chipset: VIA P4M900 Prosessor: Intel Pentium E2200 Frekvens: 2200 MHz - (Aktuell: 1199,58 MHz) Generell informasjon: Real Frekvens: 1199,68 MHz Multiplikator: 6x Lav / Høy Multiplikator: 6x / 11x Multiplikator Lukket: Ja Markedsføring Frekvens: 2200 MHz Front Side Bus Information: Bus Speed: 199,9 MHz FSB-frekvens: 799,8 MHz (QDR) Opprinnelig frekvenser: Frekvens: 2200 MHz Bus Speed: 200,00 MHz (QDR) Multiplikator: 11x |
|
|
|||
|
|||
|
Intel-prosessorer bruker et system kalt Quad Pumping, i utgangspunktet betyr at den reelle fsb multipliseres med 4 aka quadkjerne, for å gi deg effektiv fsb.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Hi Nikronius
Dette er hva ECS sier om hovedkortet: FSB 1066/800/533 MHz Det er også sier: Support DDR2 667/533/400 DDR2 SDRAM Hvilken type ram har du installert? Hvis du har DDR 2 og det er FSB på 400 så det viser FSB 200. DDR 2 Ram er Dual Channel hver Chanel er en halvdel av FSB. Hvis du har DDR 2 som sier 533 så FSB ville være 261 gi eller ta en eller to. Hvis hvordan noen gang du hadde DDR 2 800 MHz FSB så det vil vises som 400 MHz FSB. Min ASUS har to DDR 2 800 MHz 2 Gig moduler, CPU-Z sier min karakter FSB er 400 MHz. Nå hvis jeg ønsket å øke FSB av Ram ville jeg få en coresponding økning i FSB for prosessoren. Her er gni - Hvis du øker FSB av Ram du øke FSB av alle komponenter på bussen, og Ram er på Main buss på hovedkortet. Så overclocking din Ram kan gi deg et løft i klokke frekvens på ram og prosessor, men det også overclocks eventuelle tilleggs-kort, noe embed enheter som trenger Main buss som lyd enheter, USB, Network Interface, alt sammen. Og bivirkning hvis enheter fortsatt drift er Heat. Hvordan komme seg rundt denne "overclocking" og ikke brenne opp maskinen din? Med adiquite kjøling. Hvis du skal overclock de FSB være sikker på å øke avkjøling før øke FSB. En annen måte å Bump opp modifier (dette er låst av produksjon), men det er flere av FSB og CPU-frekvensen. Hvis du endrer ram fra DDR 2 400 å si DDR 2 800 har du faktisk doblet FSB på minne og prosessor, du ikke har doblet FSB på Hovedlisten buss, vil du få en økning i varmen for både minne og prosessor, men med adiquite kjøling dette kan innlemmes. Jeg gikk fra DDR 2 400 MHz 1 Gig moduler (fire av dem) til to DDR 2 800 MHz 2 Gig moduler. Min FSB gikk fra 200 til 400, min klokke hastighet på prosessoren gikk fra 2,4 GHz til 3,05 GHz, den modifier er låst til 9. Systemet mitt økt 4 * F i varmen. Så for å svare på spørsmålet ditt - Det er ingenting galt med FSB, det blir rapportert riktig. CPU FSB vil kjøre på hva FSB av minnet er satt til. Som jeg sa kan du Bump opp FSB av minnet, men husker alle komponentene på Main Bus vil også komme som Bump i FSB frekvensen og vil produsere mye varme. Gjør et søk på CPU-Z og se hva det har å si om CPU og minne FSB. MHO ...
|
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Min System: 日夏子
|