![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej killar Im ägaren av en Intel Pentium dual core E2200 CPU med en Front Side Bus hastighet på 800 MHz. Im använder pc-guiden för tillfället, och den säger att bussen hastigheten på processorn är 200MHz, och det spelar ingen säga 800MHz överenskommelse annat. Så frågan är ... Det finns ett problem med min buss hastighet eller framsidan buss och bussen är olika ... och om det är ett problem vad kan jag göra? här är mina specs: Moderkort: ECS P4M900T-M2 Bios: American Megatrends Inc. Chipset: VIA P4M900 Processor: Intel Pentium E2200 Frekvens: 2200 MHz - (nuvarande: 1199,58 MHz) Allmän information: Real Frekvens: 1199,68 MHz Multiplicerare: 6x Låg / Hög Multiplicerare: 6x / 11x Multiplicerare Låst: Ja Marknadsföring Frekvens: 2200 MHz Front Side Bus Information: Bus Speed: 199,9 MHz FSB Frekvens: 799,8 MHz (QDR) Initial Frekvenser: Frekvens: 2200 MHz Bus Speed: 200,00 MHz (QDR) Multiplicerare: 11x |
|
| |||
| |||
| Intel-processorer använder ett system som kallas Quad Pumpstation i princip innebär att din faktiska FSB multipliceras med 4 alias quad, för att ge dig din effektiva FSB. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Nikronius Detta är vad ECS säger om ditt moderkort: FSB 1066/800/533 MHz Det säger också: Support DDR2 667/533/400 DDR2 SDRAM Vilken typ av RAM har du installerat? Om du har DDR 2 och det är FSB på 400 så kommer det att visas som FSB på 200. DDR 2 RAM Dual Channel, varje Chanel är hälften av FSB. Om du har DDR 2 dvs 533 sedan FSB skulle vara 261 ge eller ta en eller två. Om hur allt du hade DDR-2 800 MHz FSB så skulle visas som 400 MHz FSB. Mitt ASUS har två DDR-2 800 MHz 2 Gig moduler, CPU-Z säger min nominella FSB är 400 MHz. Nu om jag ville öka FSB i Ram jag skulle få en coresponding ökning FSB för processorn. Här är RUB - Om du ökar FSB av Ram du öka FSB med alla komponenter på denna buss, och Ram är på Main buss för moderkortet. Så överklocka ditt Ram kan ge dig en knuff i klockan frekvens för RAM och processor men även overclocks någon add-on cards, något bädda enheter som behöver Main buss såsom ljud-enheter, USB, nätverkskort, alla av det. Och bieffekt om produkterna fortfarande är verksamma är Heat. Hur kan du komma runt detta "överklockning" och inte bränner upp din dator? Med adiquite kylning. Om du ska överklockning FSB vara säker på att öka nedkylning före öka FSB. Ett annat sätt att stöta upp modifier (detta är låst av tillverkning) men det är en multipel av FSB och CPU-frekvens. Om du ändrar ditt RAM från DDR 2 400 säga DDR 2 800 du har i praktiken fördubblats FSB på minne och processor, du inte har fördubblat FSB på Main buss, ni kommer att få en ökning av värme för både minne och processor men med adiquite kylning detta kan rymmas. Jag gick från DDR-2 400 MHz 1 Gig moduler (fyra av dem) till två DDR-2 800 MHz 2 Gig moduler. Min FSB gick från 200 till 400, min klocka fart på min processor gick från 2,4 GHz till 3,05 GHz, de modifier är låst vid 9. Mitt system ökade 4 * F i värme. Så för att besvara din fråga - Det är inget fel med din FSB är det rapporteras korrekt. CPU FSB körs på vad FSB i minnet är inställd på. Som jag sa du kan stöta upp FSB i minnet, men minns alla komponenter på Main Buss kommer också att få som bump i FSB frekvens och kommer att producera en hel del värme. Gör en sökning för CPU-Z och se vad den har att säga om CPU och minne FSB. MHO ...
|
| ||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
| Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|