mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Byta Mobo ge utrymme för nya CPU - Rådgivning Required

Reply

Thread Tools
Old 27 maj 2009, 07:35
New Member Group

Default Byta Mobo ge utrymme för nya CPU - Rådgivning Required

Hej forum: wave:

Har du en maskin som är 7-8 år gamla som jag vill byta moderkort för att införa en snabbare processor.

Bortsett från fysiska montering av moderkortet vad andra överväganden måste göras innan jag välja en?

Ledsen för att vara en bit på den naiva sidan - jag kommer att böja sig till erfarna. : ber:

dbl057311

OBS: Jag antar att moderkortet ska compatiable med befintliga minne. . :4-Dontkno
Old 27 maj 2009, 07:41
Administrator Group

Chanserna är, om datorn är 7-8 år gammal så måste du byta ut allting, även om vissa saker passar det kommer att bli gammal och en mycket lägre spec på nya grejer så att du kommer att få brister och flaskhalsar.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 27 maj 2009, 08:58
Givargruppen

Ja, det är verkligen inte värt det alls.

Du vill ha ett mycket bättre om du bara byggt något löjligt budgeten ännu, och jag vet Carbon kommer att döda mig, skit brads för allt, Generic RAM, $ 5 PSU etc.

Jag kan inte säga definitivt att göra det, jag skulle snarare du spenderat lite mer på det, jag bara säga att om du gjorde det skulle det ändå vara bättre än vad du tänker göra.

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
BIOS Blinkande Problem - Ny Mobo Obligatorisk?! mbonwick Processorer, moderkort & RAM 4 8 oktober 2009 10:21
Bygga Desktop PC Hjälp / utlåtanden HistoryGirl General Hardware Chat 7 4 September 2009 06:50
Partiellt ombygger behöver mobo / chipset råd tack! b0dge Processorer, moderkort & RAM 7 9 februari 2009 13:45
Rådgivning behövs ..! Munish426 Web Design, Hosting & SEO 23 31 januari 2008 14:27
Byta PSU fläkten adamr100 Cases & Power Supplies 12 2 juli 2007 13:17
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.