![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej forum: wave: Har du en maskin som är 7-8 år gamla som jag vill byta moderkort för att införa en snabbare processor. Bortsett från fysiska montering av moderkortet vad andra överväganden måste göras innan jag välja en? Ledsen för att vara en bit på den naiva sidan - jag kommer att böja sig till erfarna. : ber: dbl057311 OBS: Jag antar att moderkortet ska compatiable med befintliga minne. . :4-Dontkno |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Chanserna är, om datorn är 7-8 år gammal så måste du byta ut allting, även om vissa saker passar det kommer att bli gammal och en mycket lägre spec på nya grejer så att du kommer att få brister och flaskhalsar.
| |||
| |||
| Ja, det är verkligen inte värt det alls. Du vill ha ett mycket bättre om du bara byggt något löjligt budgeten ännu, och jag vet Carbon kommer att döda mig, skit brads för allt, Generic RAM, $ 5 PSU etc. Jag kan inte säga definitivt att göra det, jag skulle snarare du spenderat lite mer på det, jag bara säga att om du gjorde det skulle det ändå vara bättre än vad du tänker göra.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| BIOS Blinkande Problem - Ny Mobo Obligatorisk?! | mbonwick | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 8 oktober 2009 10:21 |
| Bygga Desktop PC Hjälp / utlåtanden | HistoryGirl | General Hardware Chat | 7 | 4 September 2009 06:50 |
| Partiellt ombygger behöver mobo / chipset råd tack! | b0dge | Processorer, moderkort & RAM | 7 | 9 februari 2009 13:45 |
| Rådgivning behövs ..! | Munish426 | Web Design, Hosting & SEO | 23 | 31 januari 2008 14:27 |
| Byta PSU fläkten | adamr100 | Cases & Power Supplies | 12 | 2 juli 2007 13:17 |
| Thread Tools | |
| |