![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har just installerat 4 GB nvidia 800MHz RAM på mitt moderkort med 2 kortplatser för 2GB. BIOS erkänner att det finns 4 GB där men fönster doesnt. Windows säger att det bara är 3.25GB Ledig. Hur ändrar jag detta? Jag använder Windows XP Home Edition. Jag hade också kontrollerat att mitt moderkort (modellnamn jag skränande minns) skulle ta detta RAM-minne och kör 800MHz Ram. Jag har läst elsehwre att byta facken runt kan hjälpa - men BIOS inser det så är det värt det? Jag har också läst om att ändra startfiler etc - gärna göra detta om det fungerar. Jag vill påpeka att jag inte mycket tech SAVY när det gäller att redigera filer så alla svar som jag skulle uppskatta i enkla termer - Tack på förhand! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du behöver 64bit Windows, 32bit är begränsad till 3.25gb
| |||
| |||
| så innebär detta att 3 / 4 av RAM är oanvända? Eller är det bara att Windows doesnt erkänna det? - Finns det inget sätt att fuska fönster på det här? |
|
| |||
| |||
| Såvitt jag vet om den inte ser det kan man inte använda den. Nej tvärtom det än går 64bit. Bra förklaring här> http://blogs.msdn.com/hiltonl/archiv...m-problem.aspx |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows ME Installerad Nic och den har ett Memory Range Konflikt med BIOS | caselles206 | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 26 mars 2009 15:53 |
| Installerad minne läser låg | Nightowl | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 2 december 2008 04:06 |
| Skulle detta vara mitt minne? | pete21 | Processorer, moderkort & RAM | 8 | 1 mars 2008 11:32 |
| Minne Hjälp Snälla! | Boss Beaner | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 13 januari 2008 17:12 |
| Vilket minne? | cliveh | Processorer, moderkort & RAM | 7 | 14 oktober 2007 06:29 |
| Thread Tools | |
| |