![]() |
|
| |||
| |||
| I min främsta "nere" PC, har jag en Athlon 64 3400 + med betyget 2,4 GHz, kör på 2,64. Processorn har en låst 12x multiplikator på det, och tillkommande FSB och ökar spänningen, så vad kan det bero jag kan inte gå upp från 2,64 alls, kanske till något i stil 2,8 och fortfarande ha en startbar system? Efter att ha kört CPUmark (och få en summa för 5200, vilket jag är nöjd med) och spela Sims 2 för lite är avstängd, så jag kontrollerade temps i BIOS och de var ungefär 45 grader C, som jag vet är en decent temperatur. Kort sagt, vad hindrar mig från överklockning systemet ytterligare? Kan det vara mitt RAM, moderkort (Asus K8V-X) eller spänning? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Sounds like RAM.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Hmmm .... skulle uppgradera till viss kvalitet pinnar av pcc3200 överklockning bagge hjälpa mig alls? (sorry, komplett noob på överklockning) |
|
| |||
| |||
| Vad använder du nu?
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad m / b er o / c på och vet ni att modellen inte i youe CPU? på en gissning id säga att du försökte i mo en 220fsb med en 12x mulpitleir ditt RAM fastställts till 200MHz med en 5xhtt och undrade varför det brukar gå något högre
Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() Mitt System: redden137
|
|
| |||
| |||
| Running 1 GB pc2500 värde bagge på mo, jag vet det inte idealiskt, men ni vet väl ... Hur som helst är mobo en Asus K8V-X, är processorn en Athlon 64 3400 +, och 220fsb med en 12x multiplikator är exakt rätt, ja. Är det illa ...? |
|
| |||
| |||
| Tyvärr inte hört talas om pc2500 PC2100 eller 2700 ja
__________________ Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() |
|
| |||
| |||
| Ingen dess definitivt 2500 ... ive googled pc2500 och det existerar men det doesnt seem utbredda ... |
|
| |||
| |||
| ok m8 du egentligen borde ha några bra kvalitet PC3200 RAM överklocka mer
__________________ Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() |
|
| |||
| |||
| Hummmm ok, jag tror att jag kan anta att slå ned på ditt system spec lista är "god kvalitet"? |