mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Särskilda Moderkort

Reply

Thread Tools
Old 26 april 2008, 09:30
New Member Group

Default Särskilda Moderkort

Hej, aldrig behövt leta efter ett nytt moderkort. Jag har en gammal Dell dimension 4500 som sket ut. Måste jag köpa specifika moderkort som passar så fall, eller skulle alla moderkort göra? Jag vill kunna använda de gamla processor.
Old 26 april 2008, 09:51
Givargruppen

Default Särskilda Moderkort

Du har rätt .... Dell använder icke standardiserade kontakter och ibland deras fall inte kommer att acceptera standard ATX och Micro ATX mobos.

Den PSU oftare än inte, kommer att ha olika pinouts, så även om du klarar av att montera en standard mobo, chanserna är att du behöver en ny PSU också.

Det kan vara lättare att få ett nytt mål och PSU och montera en standard mobo i det, att utnyttja de andra delarna. En annan sak att komma ihåg är ..... Om du inte har ett OS-disk, Dell förinstallerats stuff maj rygga för de nya mobo, om det inte är en Dell ersättning.

Jag antar att det beror på hur mycket tid och ansträngning och pengar du vill spendera på det

Som ni har förmodligen samlats in av nu .... Dell är inte det bästa av persondatorer, att arbeta med, när saker och ting måste fastställa eller uppgradering.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Användningsspecifika Start Bar Gruppering i W7? 4D (Fordy (Ford) Ollie Windows-operativsystem 0 17 juni 2009 14:14
Hur kan jag blockera åtkomst till en viss hemsida? muzna Nätverk, Modem & VoIP 3 28 maj 2009 00:50
Behöver du hjälp att hitta mycket specifik typ av dvd / cd-enheter cheesepuff Drives & Removable Media 10 2 juli 2008 12:34
Särskilda hårddisk robina80 Drives & Removable Media 1 29 januari 2008 10:44
Letar du efter ett särskilt program electrik91 Multimedia & Codecs 3 29 november 2007 06:17
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.