![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har AC5 på min Arctic Cooler 7 Pro och jag brukade tomgångsvarvtal 31c, men nu när jag slår min dator på, det är att köra på 37c, och det verkar inte gå lägre, mina persienner har stängt alla natt så jag kan inte se hur solen kan uppvärmning upp, Vad tror du om det här? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vilka är dina ambient temps? rummet har du oblig får bara vara varmare i dessa dagar Eller så kan du försöka reapplying den AS5 eller kanske du HSF har blivit igensatt med damm
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kom också ihåg att använda AS5 (jag antar thats vad du menar) sparingly.See här för instruktioner.
| |||
| |||
| Den enda anledning jag kan se är att era fans är igensatt med damm. Både din kylare fläktar och CPU fläkt. Prova att gnida bort dem och sedan observera temperaturen, det säkert kommer komma ner. |
|
| |||
| |||
| Se till att din CPU-fläkt är inte vidröra metallplätering. Jag hade ett liknande problem där en dator jag arbetade med var att bli för varm och sedan stänga. Jag spåras tillbaka till CPU-fläkten vidrör metallen kontakt plattan. Så jag bort fläkten och sätter lite mer Silicon på det. Nu fungerar det bra. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| CPU Temp Frågor??? | Ncc Speed | Processorer, moderkort & RAM | 9 | 16 december 2008 09:16 |
| Cpu temp övervaka | Cew27 | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 9 mars 2008 11:34 |
| Temp övervaka | Spencer2004 | General Hardware Chat | 2 | 15 november 2007 01:00 |
| Hög Cpu Temp! | Blazing933 | Processorer, moderkort & RAM | 15 | 3 november 2007 17:12 |
| E6750 temp | necromancier | Processorer, moderkort & RAM | 14 | 28 august 2007 15:33 |
| Thread Tools | |
| |