mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Strange Problem, virkelig har brug for hjælp!

Reply

Thread Tools
Old 27 september 2007, 06:42
Medlem Gruppen

Default Strange Problem, virkelig har brug for hjælp!

Hi All,
Jeg er ny på dette forum, så skal du gå let på mig! Jeg vil gerne drøfte et problem jeg har med min computer. Jeg vil forsøge at være så beskrivende som muligt og præcist beskrive mine computere hardware.

Hardware:

A8N-SLI Deluxe Motherboard med Bios Revision 1011
AMD Athlon 64 Dual Core X2 4200 +
2GB Memory PC300 DDR 400MHz (2x1GB stokke)
X1900XT 512MB Shader M 3,0 grafikkort.
300GB Maxtor interne harddisk 7200RPM
Windows XP Service Pack 2
Chieftec 550W Power Supply

Nævn venligst, hvis jeg har brug for mere information ..

Jeg oprindeligt købte denne maskine med en X800XL 256MB Shader M2.0, men har siden opgraderet grafikkort til de ovenfor med Shader M3.0 Det var først og fremmest, så jeg kunne spille nogle af de nyeste spil til rådighed. Jeg gjorde alt rigtigt, afinstalleret de gamle drivere, fjernet X800XL og indsat nye grafikkort. Jeg selv re-formateret min harddisk og installeret Windows XP igen med de fleste opdateringer. Problemet er, hver gang jeg tænder på min computer maskinen gør en langt bip, og måske (ikke sikker på om denne bit) 1 kort bip. Derefter støvler med ingen video display (skærmen er sort skærm kun) Jeg tror, at overvåge beføjelser ned til et orange lys. Jeg plejer at slukke min pc og derefter re-boot. Efter genstart, er min pc belastninger, som normalt og noget, der virker fint med den korrekte 1 kort bip - som normalt. Det mærkelige er, det kun sker, når jeg tænder på min pc, ikke når jeg genstarter min pc bagefter. Jeg har prøvet at ændre de hukommelsesmoduler, og tage dem ud, så jeg kun har 1 GB hukommelse, men maskinen er fint. Det spil virker fejlfrit, godt, medmindre det skal lappe af beslutningstagere, det er .. Kan det være bundkortet batteri? Jeg har haft denne maskine to år nu. Maskinen er på det meste af dagen I første omgang fik jeg 3 korte bip-lyde, men indse, at jeg ikke satte 6-polet stik på grafikkortet, så grafikkortet var tilstrækkelig strøm. Den X800XL har ikke brug for en 6-polet stik, kun denne nye kort. Min strømforsyning er en Chieftec 550W .. Så jeg tror ikke, at magten er problemet ...

Enhver hjælp ville være værdsat. Tak,
Steve.

PS: Jeg vil tilføje mere information, hvis problemet fortsætter. Jeg synes virkelig, det er bundkortet batteri ...

Any suggestions?
Old 27 september 2007, 06:52
Donor-Gruppen

Jeg tror ikke sine batteriet, jeg tror, at dens din ram.

Det er afgjort hardware relaterede uanset.

Tildelingen bios på dette board er en præ-post kontrollere for ram. Det er, hvad der skaber denne 'bip'.

Prøv hver DIMM individuelt.

Nice bygget af vejen.

-Kanoakavirus

Mit system: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Bundkort:
Asus P5K Premium
RAM Hukommelse:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (r):
BfG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (e):
3.35TB ext opbevaring. 2TB int oplagring
Optisk drev (r):
LG GGC H20L
Sag / PSU:
Enermax 720w
Køling:
AC7
Network / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 27. sep 2007, 07:07
Medlem Gruppen

Tak for svaret. Jeg har prøvet hver hukommelsesmodul individuelt .. men systemet startes op bøde. Hvilket program vil du anbefale at teste hukommelse? Memtest? eller noget andet?

Jeg vil prøve memtest for nu og efter nogle tilbagemeldinger.

Tak igen,
Steve.
Old 27 september 2007, 07:57
Medlem Gruppen

Bare en opdatering på situationen. Jeg løb den memtest programmet dobbelt så memtest ikke kunne kontrollere alle ubrugt hukommelse singlarly. Så jeg åbnede programmet to gange og løb 814mb på begge programmer. Jeg ventede, indtil det er dækket 100% af hukommelse - omkring 30-45mins. Det gjorde ikke finde nogen fejl.

Jeg vil tilføje flere oplysninger ...
Old 27 september 2007, 10:45
Redaktør Gruppen

Jeg tror, det kan være en strømforsyning problem, i betragtning af, at din strømforsyning kun har 18a på 12v rails, jeg tror, at X1900XT kan have brug for mere end det, som om 20a

Edit: er det Phoenix BIOS, der er med dette bundkort?

Mit system: Nogle andre elsker!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (bestand volt)
Bundkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Hukommelse:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINUM
Grafikkort (r):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (e):
2
Optisk drev (r):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Sag / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Køling:
Big Typhoon VX
Network / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
ACER X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 64bit
Old 27 september 2007, 12:05
Medlem Gruppen

Hej,
Ja, jeg har kontrolleret. Det er den ASUS A8N-SLI DELUXE ACPI BIOS Revision 1011 Producent Phoenix Technologies Ltd ..

Er det problemet? En Strømforsyning problem? Jeg undrer mig ... men hvad strømforsyning ville du anbefale, hvis jeg har brug for at erstatte det? Det virker meget mærkeligt ... Jeg kan forlade maskinen på, surfe på internettet, eller spille spil såsom; krævende brugere såsom Bioshock, Medal of Honor, Lost Planet osv. uden nogen problemer overhovedet ... Hvis maskinen ikke var at få nok saft, ville det ikke fryse, stoppe eller blot lukke hele tiden?

Tak for svaret, og for alles hjælp til dette,
Old 27 september 2007, 13:47
Redaktør Gruppen

Tænker ikke på at købe en ny endnu, det er bare en mulighed

Hvis du kunne kontrollere, at hvad de bip kode er jeg vil have et kig rundt, så vi kan diagnosticere, hvad de bip kode står for

Old 27 september 2007, 14:25
Medlem Gruppen

Tak fordi du tog dig tid til at svare. Jeg ved, at der er et langt bip i starten, så jeg synes, det er et kort bip. Jeg vil se, hvad der sker i morgen og rapportere tilbage. Kan jeg tjekke at se, hvad problemet er? Er BIOS-opsætningen fortælle dig, eller give dig en nummereret kode for eksempel? Også er det vist ved opstart?

Tak igen,
Steve.
Old 27 september 2007, 14:38
Redaktør Gruppen

Fra bip, hvis du Google "Phoenix bip koder" det vil hjælpe dig med at forstå, hvad det bipper står for
Hver anden type bip står for noget andet

Åh og flot bygget af den måde
Næsten det samme som mine (tjek profil)

Old 28 september 2007, 04:44
Medlem Gruppen

Ok jeg havde en lytte til den i dag. Det gjorde det to gange før systemet startes op bøde. Det synes at være et langt bip derefter to korte. Det er vanskeligt at identificere. Jeg har kigget på Phoenix bip koder, men jeg ved ikke hvilken en det er.

Jeg ved, at videoen ikke vises på skærmen og harddisken ser ud til at starte op for lastning Windows.

En anden idé er, har jeg min gamle X800XL grafikkort, så jeg kunne ændre det igen og se om det problemer, sker der, hvis jeg bruger en lavere watt-grafikkort. Er der nogen, der har nogen forslag?

Tak,
Steve.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Strange Problem med Memory Stick Jimmy Hat Drives & flytbare medier 1 25 august 2009 07:32
Strange Problem samey44 Lyd, højtalere og MP3-afspillere 7 6. sep 2008 04:30
Strange CPU / GPU problem MiaZmA General Hardware Chat 1 1 januar 2008 16:34
Strange Boot Problem TequilaYuen Drives & flytbare medier 4 15 oktober 2007 21:09
Har du brug for hjælp med mærkelige boot problem rizse General Hardware Chat 3 29 august 2007 12:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.