![]() |
|
| |||
| |||
| Hi All, Ik ben nieuw op dit forum dus ga je makkelijk over mij! Ik wil graag praten over een probleem dat ik heb met mijn computer. Ik zal proberen en zo beschrijvend mogelijk en nauwkeurig beschrijven mijn computers hardware. Hardware: A8N-SLI-Deluxe Moederbord met BIOS Revision 1011 AMD Athlon64 Dual Core X2 4200 + 2GB Memory PC300 DDR 400Mhz (2x1GB Sticks) X1900XT 512mb M Shader 3.0 grafische kaart. 300GB Maxtor Interne harde schijf 7200RPM Windows XP Service Pack 2 Chieftec Power Supply 550W Vermeld als ik meer informatie .. Ik oorspronkelijk kocht deze machine met een X800XL 256MB Shader M2.0, maar hebben sinds upgrade van de grafische kaart aan de bovenstaande met Shader M3.0 Dit was voornamelijk zodat ik enkele van de nieuwste games beschikbaar zou kunnen spelen. Ik deed alles correct is, verwijderd van de oude drivers, verwijderde de X800XL en opgenomen de nieuwe grafische kaart. Ik heb zelfs opnieuw geformatteerde mijn harde schijf en Windows XP opnieuw geïnstalleerd met de meeste updates. Het probleem is, telkens ik eerst op mijn computer schakelt de machine maakt een lange pieptoon en misschien (niet zeker over dit bit) 1 korte pieptoon. Vervolgens laarzen met geen video display (monitor is zwart scherm alleen) Ik denk dat de monitor bevoegdheden tot een oranje licht. Ik meestal mijn PC uit te schakelen en vervolgens opnieuw opstarten. Na reboot, is mijn pc laadt als normaal en alles werkt prima met de juiste 1 korte pieptoon - als normaal. Het vreemde is, het gebeurt alleen wanneer ik voor het eerst schakelaar op mijn pc, en niet wanneer ik mijn pc opnieuw opstarten daarna. Ik heb geprobeerd het veranderen van de geheugenmodules, en met hen uit, zodat ik slechts 1 GB geheugen, maar de machine is prima. De spellen werken perfect, goed, tenzij het moet patchen door de makers, dat is .. Zou het het moederbord batterij? Ik heb dit apparaat nu twee jaar. De machine is op de meeste van de dag In het begin kreeg ik 3 korte piepjes, maar besef ik niet zet de 6-pins connector op de grafische kaart, dus de grafische kaart is genoeg stroom. De X800XL heeft geen behoefte aan een 6-pins connector, alleen deze nieuwe kaart. Mijn voeding is een Chieftec 550W .. Dus ik denk niet dat macht is het probleem ... Alle hulp zou worden gewaardeerd. Bedankt, Steve. PS: Ik zal meer informatie toe te voegen als het probleem blijft. Ik denk dat het het moederbord batterij ... Eventuele suggesties? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ik denk niet dat het de batterij, ik denk dat het uw ram. Het is zeker ongeacht hardware gerelateerd. De award bios op dit forum heeft een pre-post controleren op ram. Dat is wat de oorzaak van dit 'biep'. Probeer elke Dimm individueel. Mooi gebouwd door de manier.
|
| |||
| |||
| Bedankt voor het antwoord. Ik heb geprobeerd elke geheugenmodule individueel .. maar het systeem geboot boete. Welke programma zou u aanbevelen voor het testen van het geheugen? Memtest? of iets anders? Ik zal proberen memtest voor nu en na enige feedback. Nogmaals hartelijk dank, Steve. |
|
| |||
| |||
| Gewoon een update over de situatie. Ik rende de memtest programma tweemaal zo memtest kon niet controleren alle ongebruikte geheugen singlarly. Dus ik opende de aanvraag twee keer en liep 814mb op beide applicaties. Ik wachtte tot hij 100% van het geheugen - ongeveer 30-45mins gedekt. Hij vond geen fouten. Ik voeg meer informatie ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ik denk dat het kan een voeding probleem zijn, gezien het feit dat uw voeding alleen 18a op de 12v rails, denk ik dat de X1900XT meer dan nodig hebben die, net als over 20a Edit: is het de bios phoenix dat is met dat moederbord?
www.Trade4Free.ie Het echte gevaar is niet dat computers beginnen te denken als mannen, maar dat mannen beginnen te denken als computers. Wanneer er geen optie, kan er geen keuze! ![]() Mijn Systeem: Enkele andere liefhebber!
|
|
| |||
| |||
| Hoi, Ja, heb ik gecontroleerd. Het is de ASUS A8N-SLI Deluxe ACPI BIOS Revision 1011 Fabrikant van Phoenix Technologies Ltd .. Is dat het probleem? Een voeding probleem? Ik ben verbaasd ... maar wat voeding zou u aanbevelen als ik nodig om het te vervangen? Het lijkt heel vreemd ... Ik laat de machine op, surfen op het internet of spelletjes spelen zoals; veeleisende degenen zoals Bioshock, Medal of Honor, Lost Planet etc. zonder problemen op alle ... Als de machine niet kreeg genoeg sap, zou het niet bevriezen, stoppen of gewoon afsluiten constant? Bedankt voor het antwoord, en voor ieders hulp met dit |
|
| |||
| |||
| Denk niet over het kopen van een nieuwe nog, het is gewoon een mogelijkheid Als je zou kunnen controleren om er zeker van wat de pieptoon code is zal ik eens een kijkje zodat wij kunnen uitzoeken wat de pieptoon code staat voor
__________________ www.Trade4Free.ie Het echte gevaar is niet dat computers beginnen te denken als mannen, maar dat mannen beginnen te denken als computers. Wanneer er geen optie, kan er geen keuze! ![]() |
|
| |||
| |||
| Bedankt voor het nemen van de tijd in de beantwoording. Ik weet dat er een lange pieptoon in het begin, dan denk ik dat het een korte pieptoon. Ik zal zien wat er morgen gebeurt en verslag terug. Kan ik controleren om te zien wat het probleem is? Is de BIOS setup je vertellen, of geeft u een genummerde code bijvoorbeeld? Ook wordt deze weergegeven bij het opstarten? Nogmaals hartelijk dank, Steve. |
|
| |||
| |||
| Van de pieptoon, als je Google "Phoenix piep codes" Het zal u helpen begrijpen wat de piepjes voor staan Elk ander type piepen staat voor iets anders Oh en mooi gebouwd door de manier ![]() Bijna hetzelfde als de mijne (check profiel)
__________________ www.Trade4Free.ie Het echte gevaar is niet dat computers beginnen te denken als mannen, maar dat mannen beginnen te denken als computers. Wanneer er geen optie, kan er geen keuze! ![]() |
|
| |||
| |||
| Ok ik had een luisteren naar het vandaag nog. Het deed het twee keer voordat het systeem opgestart boete. Het lijkt een lange pieptoon dan twee korte. Het is moeilijk te identificeren. Ik heb gekeken op de Phoenix piep codes maar ik weet niet welke dat is. Ik weet dat de video niet weergegeven op de monitor en de harde schijf lijkt op te starten voor het laden van Windows. Een ander idee is, heb ik mijn oude X800XL videokaart dus kon ik deze terug en kijken of dit problemen gebeurt er als ik een lager wattage grafische kaart te gebruiken. Heeft iemand nog suggesties? Bedankt, Steve. |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Vreemd Probleem met Memory Stick | Jimmy Hat | Drives & Removable Media | 1 | 25 augustus 2009 07:32 |
| Strange Problem | samey44 | Geluid, Speakers & MP3 Spelers | 7 | 6e Sep 2008 04:30 |
| Strange CPU / GPU probleem | MiaZmA | Algemeen Hardware Chat | 1 | De 1 januari 2008 16:34 |
| Strange Boot Probleem | TequilaYuen | Drives & Removable Media | 4 | 15 okt 2007 21:09 |
| Hulp nodig met vreemde boot probleem | rizse | Algemeen Hardware Chat | 3 | 29 aug 2007 12:09 |
| Thread Tools | |
| |