![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei Alle, Jeg er ny på dette forumet så går du lett på meg! Jeg ønsker å diskutere et problem jeg har med min datamaskin. Jeg vil prøve og være så beskrivende som mulig og presist beskriver datamaskinene mine maskinvare. Maskinvare: A8N-SLI-Deluxe Hovedkort med Bios Revisjon 1011 AMD Athlon64 Dual Core X2 4200 + 2GB minne PC300 DDR 400Mhz (2x1GB Sticks) X1900XT 512MB Shader M 3,0 grafikkort. 300GB Maxtor intern harddisk 7200RPM Windows XP Service Pack 2 Chieftec 550W strømforsyning Vennligst oppgi hvis jeg trenger mere informasjon .. Jeg opprinnelig kjøpte denne maskinen med et X800XL 256MB Shader M2.0, men har siden oppgradert grafikkortet til ovennevnte med Shader M3.0 Dette var i hovedsak slik at jeg kunne spille noen av de nyeste spillene tilgjengelig. Jeg gjorde alt riktig, avinstallert de gamle driverne, fjernet x800xl og satt inn det nye grafikkortet. Jeg selv re-formatert harddisken og installert Windows XP på nytt med de fleste oppdateringer. Problemet er alt, jeg slår på maskinen min maskinen gjør én lang pipetone, og kanskje (ikke sikker på om dette bit) 1 kort pip. Deretter støvler uten skjermkort (skjermen er svart skjerm bare) Jeg tror skjermen slås til et oransje lys. Jeg pleier å slå av PCen min og deretter re-boot. Etter omstart er My PC belastninger som normalt og alt fungerer fint med riktig 1 kort pip - som vanlig. Det rare er, skjer det bare når jeg slår på min PC, ikke når jeg starter PCen min etterpå. Jeg har prøvd å endre minnemodulene, og ta dem ut så jeg bare har 1 GB minne, men maskinen er fin. Spillene fungerer feilfritt, vel, med mindre det er behov for patching av beslutningstakere, som er .. Kan det være Motherboard batteri? Jeg har hatt denne maskinen to år nå. Maskinen er på det meste av dagen Først fikk jeg 3 korte pip, men innser jeg ikke sette 6-pinners kontakt på grafikkortet, så grafikkortet var å få nok strøm. Det X800XL trengte ikke en 6-pinners-kontakt, bare denne nye kortet. Min strømforsyning er en Chieftec 550W .. Så jeg tror ikke strømforsyningen er problemet ... Eventuelle hjelpe ville være verdsatt. Takk, Steve. PS: Jeg vil legge til mer informasjon om problemet fortsetter. Jeg tror det er hovedkortet batteriet ... Noen forslag? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg tror ikke det batteriet, tror jeg dens din ram. Det er definitivt maskinvarerelatert uansett. Tildelingen bios på dette forumet har en pre-post sjekk for ram. Det er det som forårsaker denne "pip". Prøv hver DIMM individuelt. Nice build by the way.
|
| |||
| |||
| Takk for svaret. Jeg har prøvd hver minnemodul individuelt .. men systemet oppstartet fine. Hva programmet vil du anbefale å teste minnet? Memtest? eller noe annet? Jeg skal prøve memtest for nå og legge inn noen tilbakemelding. Takk igjen, Steve. |
|
| |||
| |||
| Bare en oppdatering på situasjonen. Jeg kjørte memtest programmet dobbelt så memtest kunne ikke finne alle ubrukt minne singlarly. Så jeg åpnet programmet to ganger og løp 814mb på begge søknadene. Jeg ventet til det dekket 100% av minnet - om 30-45mins. Det fant ingen feil. Jeg vil legge til mer informasjon ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg tror det kan være en strømforsyning problem, med tanke på at PSU bare har 18a på 12v rails, tror jeg at X1900XT kan trenge mer enn det, som om 20a Edit: er det Phoenix BIOS som er med det hovedkortet?
www.Trade4Free.ie Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som menn, men at mennene begynner å tenke som datamaskiner. Hvor det ikke er noe alternativ, kan det ikke noe valg! ![]() Min System: Noen andre lover!
|
|
| |||
| |||
| Hei, Ja, jeg har sjekket. Det er ASUS A8N-SLI Deluxe ACPI BIOS Revision 1011 Produsent av Phoenix Technologies LTD .. Er det problemet? En Strømforsyning problemet? Jeg er overrasket over ... men hva strømforsyningen vil du anbefale hvis jeg trenger å erstatte den? Det virker veldig rart ... Jeg kan forlate maskinen, surfe på internett, eller spille spill som for eksempel; krevende som Bioshock, Medal of Honor, Lost Planet etc. uten problemer i det hele tatt ... Hvis maskinen ikke var å få nok juice, ville det ikke fryse, stoppe eller bare nedleggelse konstant? Takk for svaret, og for everyones hjelp med dette, |
|
| |||
| |||
| Ikke tenke på å kjøpe en ny en ennå, er det bare en mulighet Hvis du kunne kontrollere at det piper koden vil jeg ta en titt rundt slik at vi kan diagnostisere hva pipetone koden står for
__________________ www.Trade4Free.ie Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som menn, men at mennene begynner å tenke som datamaskiner. Hvor det ikke er noe alternativ, kan det ikke noe valg! ![]() |
|
| |||
| |||
| Takk for at du tok deg tid å svare. Jeg vet det er en lang pipetone i begynnelsen, så jeg tror det er et kort pip. Jeg vil se hva som skjer i morgen og rapportere tilbake. Kan jeg sjekke for å se hva problemet er? Har fortelle Bios setup deg, eller gi deg en nummerert kode for eksempel? Likeledes er det vist ved oppstart? Takk igjen, Steve. |
|
| |||
| |||
| Fra pipetone hvis du Google «Phoenix beep codes" det vil hjelpe deg å forstå hva piper står for Hver annen type pip står for noe annet Oh og fin bygge på veien ![]() Nesten det samme som min (sjekk profilen)
__________________ www.Trade4Free.ie Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som menn, men at mennene begynner å tenke som datamaskiner. Hvor det ikke er noe alternativ, kan det ikke noe valg! ![]() |
|
| |||
| |||
| Ok jeg hadde en lytte til den i dag. Det gjorde det to ganger før systemet oppstartet fine. Det ser ut til å bli en lang pipetone deretter to korte. Det er vanskelig å identifisere. Jeg har sett på Phoenix pipetone koder men jeg vet ikke hvilken det er. Jeg vet at videoen vises ikke på skjermen og harddisken ser ut til å støvel for lasting Windows. En annen idé er, har jeg mine gamle X800XL skjermkort, så jeg kunne endre det tilbake, og se om dette problemer skjer hvis jeg bruker en lavere wattstyrke grafikkort. Does noen har noen forslag? Takk, Steve. |