![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Alla, Jag är ny på detta forum så snälla skona mig! Jag skulle vilja diskutera ett problem jag har med min dator. Jag ska försöka vara så beskrivande som möjligt och korrekt beskriva mina datorer hårdvara. Hårdvara: A8N-SLI Deluxe-moderkort med BIOS Revision 1011 AMD Athlon64 Dual Core X2 4200 + 2GB Memory Pc300 DDR 400Mhz (2x1GB Sticks) X1900XT 512MB Shader M 3.0 grafikkort. Maxtor 300 GB Internal Hard Disk 7200RPM Windows XP Service Pack 2 Chieftec 550W Power Supply Nämn om jag behöver mer information .. Jag köpte ursprungligen denna maskin med ett X800XL 256MB Shader M2.0, men har sedan dess uppgraderat grafikkortet till ovanstående med Shader M3.0 Detta berodde främst så jag kunde spela några av de senaste spelen tillgängliga. Jag gjorde allt rätt, avinstallerat gamla drivrutiner, bort x800xl och in det nya grafikkortet. I och med re-formaterat min hårddisk och installerat Windows XP igen med de flesta uppdateringar. Problemet är allting, jag först slår på min dator maskinen gör en lång ljudsignal och kanske (inte säker om denna bit) 1 kort pip. Därefter stövlar utan bildskärm (skärmen är svart skärm bara) Jag tror att övervaka befogenheter ner till en orange ljus. Jag brukar byta ut min dator och sedan på nytt starta. Efter pånyttfödd, Min PC belastningar som vanligt och allt fungerar bra med rätt 1 kort signal - som vanligt. Det märkliga är, det händer bara när jag slår på min dator, inte när jag startar min dator efteråt. Jag har försökt ändra minnesmoduler, och ta ut dem så jag bara har 1 GB minne, men maskinen är böterna. Spel fungerar utmärkt, bra, om det inte behöver patcha av beslutsfattare, som är .. Kan det vara moderkort batteri? Jag har haft denna maskin två år nu. Maskinen är på större delen av dagen Först fick jag 3 korta pip, men inser jag inte sätta 6-pinnars kontakten på grafikkortet, så grafikkortet var att få tillräckligt med ström. Den X800XL inte behöver en 6-stiftskontakt, bara detta nya kort. Min Power Supply är ett Chieftec 550W .. Så jag tror inte att makten är problemet ... Någon hjälp skulle uppskattas. Tack, Steve. PS: Jag lägger mer information om problemet kvarstår. Jag tycker verkligen att det är moderkortet batteri ... Några förslag? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tror inte att batteriet, jag tror att ditt RAM-minne. Det är definitivt hårdvarunära oavsett. Den Award BIOS på detta forum är en pre-post check för RAM. Det är vad som orsakar denna "beep". Prova varje DIMM individuellt. Nice build by the way.
|
| |||
| |||
| Tack för svaret. Jag har provat varje minnesmodul för sig .. men systemet startas böter. Vilket program skulle ni rekommendera att testa minnet? Memtest? eller något annat? Jag ska försöka memtest nu och efter lite feedback. Tack igen Steve. |
|
| |||
| |||
| Bara en uppdatering om läget. Jag har kört memtest programmet dubbelt så memtest kunde inte kontrollera alla oanvända minne singlarly. Så jag öppnade programmet två gånger och sprang 814mb på båda programmen. Jag väntade tills det täckte 100% av minnet - 30-45mins. Man hittade inga fel. Jag kommer att lägga till mer information ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tror att det kan vara ett nätaggregat problem, med tanke på att ditt nätagg bara har 18a på 12v rails, tror jag att X1900XT kan behöva mer än så, ungefär 20a Edit: är det Phoenix BIOS som är med detta moderkort?
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Hej, Ja, jag har kontrollerat. Det är ASUS A8N-SLI DELUXE ACPI BIOS Revision 1011 Tillverkare av Phoenix Technologies Ltd .. Är det problemet? En Strömförsörjning fråga? Jag är förvånad ... men vad nätaggregatet skulle ni rekommendera om jag behöver ersätta den? Det verkar mycket märkligt ... Jag kan lämna maskinen på, surfa på Internet, eller spela spel såsom; krävande rabatter såsom Bioshock, Medal of Honor, Lost Planet etc. med inga bekymmer alls ... Om maskinen inte var nog med saft, skulle det inte frysa, stanna eller bara avstängning konstant? Tack för svaret, och för allas hjälp med detta, |
|
| |||
| |||
| Inte tänka på att köpa en ny ännu, är det bara en möjlighet Om du kunde kontrollera att vad signal koden jag kommer att titta runt så att vi kan diagnostisera vad pip-koden står för
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |
|
| |||
| |||
| Tack för att du tog dig tid att svara. Jag vet att det finns en lång pip i början, då tycker jag att det är ett kort pip. Jag får se vad som händer i morgon och rapportera tillbaka. Kan jag kontrollera att se vad problemet är? Säger BIOS dig, eller ge dig en numrerad kod till exempel? Det är också visas vid start? Tack igen Steve. |
|
| |||
| |||
| Från signal, om du på Google "-koder Phoenix pip" det kommer att hjälpa dig förstå vad piper står för Varje annan typ av signal står för något annat Oh and nice bygga på vägen ![]() Nästan samma som min (se profil)
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |
|
| |||
| |||
| Ok jag hade en lyssna på den i dag. Det gjorde den två gånger innan systemet startas böter. Det verkar vara en lång ljudsignal sedan två kort. Det är svårt att identifiera. Jag har tittat på Phoenix Pipkoder men jag vet inte vilken det är. Jag vet att videon inte visas på bildskärmen och hårddisken verkar starta för lastning Windows. En annan idé är att jag har mitt gamla X800XL grafikkort så att jag kunde byta tillbaka och se om detta problem händer om jag använder en lägre watt-tal grafikkort. Har någon några förslag? Tack, Steve. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Strange Problem med Memory Stick | Jimmy Hat | Drives & Removable Media | 1 | 25 augusti 2009 07:32 |
| Strange Problem | samey44 | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 7 | 6:e sep 2008 04:30 |
| Strange CPU / GPU problem | MiaZmA | General Hardware Chat | 1 | 1 januari 2008 16:34 |
| Strange Boot problem | TequilaYuen | Drives & Removable Media | 4 | 15 oktober 2007 21:09 |
| Behöver du hjälp med märkligt boot problem | rizse | General Hardware Chat | 3 | 29 august 2007 12:09 |
| Thread Tools | |
| |