![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| datorn bara startas om och jag gick in i bios och fick reda på min CPU låg på 125 grader F vilket är ca 52 celcius jag dont har för mycket damm i det och jag dont tänka Artic Silver skulle göra en dramastic förändringar vad mer kan causeing det? btw jag har Artic cooling frys Pro 7
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 52c .... min överrepresenterade klockan 2600 + når 60 vid full belastning (Photoshop är den värsta) och har inga problem och utom släpar verkligen långsam men 57c allt är ok
| |||
| |||
| Intel P4 3 GHz, och det startas allt själv så det måste finnas något överhettning |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 52 Celsius är inte dåligt för en P4.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| sedan wy gjorde det startar |
|
| |||
| |||
| Kan vara ett antal orsaker. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| kan andra komponenter överhettning eller windows installerade uppdateringar och du inte se pop ups
| |||
| |||
| kanske det startas eftersom musen batterier är avgörande! lol goda tider ....... Se till att kylaren är ordentligt på plats, jag hade en gång när jag inte ställa in svalare korrekt och det hålls starta hela rum och temps var 30c, men det var fortfarande instabil, eftersom kylaren var kompenseras något .. Ge det en kontroll. Se även till CPU-fläkt-kontakten är placerad på rätt sätt i rubriken. På vissa HSF kan du använda en molex anslutning till makten och då de ger en pin att sätta i cpu fläkt facket att ge rpm information. Eftersom det bara har ett stift kan man förlora och därför inte läst din dator kommer att tänka en fläkt inte är närvarande och stängning. CHEESENSTEIN ALLTID gjorde samma sak! men han kom aldrig över 30 celcius ...... Visste du inte säga att du behövs för att få ett nytt nätaggregat eller var det bara för att du ville ha en? också ..... sätta i det sista fläkt på toppen! Du fick aldrig att göra det. Om det är på plats Jag tänker, det kommer att svalna ner det också. c ya l8r "Kevin Lammet" ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
| |||
| |||
| ingen txt prata! ill bara försöka rena det och att sätta fläktar i början Jag behöver något att borra en 12cm hål och jag måste vänta på min pappa för att få något |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Sökes: Super soaker monster XL | thingie2 | CJ Används Marketplace | 9 | 29 november 2008 13:34 |
| Super kylning! | computeruler | Cases & Power Supplies | 31 | 7 oktober 2008 15:31 |
| Hmm ... 8500GT Super + 1GB | d0od | Grafikkort & Skärmar | 5 | 22 mars 2008 13:21 |
| Super varm laptop | Xao | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 3 | 14 januari 2008 08:32 |
| Hög Cpu Temp! | Blazing933 | Processorer, moderkort & RAM | 15 | 3 november 2007 17:12 |
| Thread Tools | |
| |