mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Temp bekymringer om Q9550

Reply

Thread Tools
Old 10. sep 2008, 08:55
Ny Medlem Gruppen

Default Temp bekymringer om Q9550

Jeg er lige færdig med at oprette en ny pc, og det kører godt. Men min CPU tomgang i midt 50'erne og kører ca 63 grader under belastning. Jeg bruger bestanden HSF på en Intel Q9550, som jeg har overclocked 15% til 3.2gHz på lager volt. Når jeg tager OC off det, temps tabe, men kun 1-3 grader, så ændringen er bestemt ikke noget stort.

Jeg kan ikke have nogen problemer per se, jeg vil bare gerne være sikker på jeg ikke indstillingen mig op for skader på lang sigt. Dette er i en Antec 900 og jeg har ikke en fan om sagen side, men jeg overvejer at indsætte en. Resten af fans er på mellemlang indstilling, og jeg kan ikke konstatere nogen ændring i temp når jeg krumtappens dem højhastighedsjernbaner lancere mode. I've got Best Buy termisk pasta om lige nu, det mærke, som jeg ikke kan huske.

Jeg har reseated CPU'en et par gange, og jeg får den samme temps, selv om jeg kunne give det en mere whack. Så mit spørgsmål er følgende:

1) Skal jeg være bekymret over denne temp?
2) Hvad kan jeg gøre på den billige, der vil medvirke til at sænke den? Jeg har lige tilbragt en bunke penge på dette felt, og jeg kan virkelig ikke tilbringe meget mere lige nu. $ 15 - $ 20 handler om alt, hvad jeg kan berettige til konen for den næste måned eller deromkring for denne maskine.
3) Lige nu, det mobo ikke har en blæser på sine heatsink, men jeg har en kunne jeg tilføje. Sagen temp er omkring 33-35, og jeg kender min skærmkort kører varm, og derved cranking op tilfælde temp. Hvis jeg sætte en ventilator på køleprofil for mobo, kunne at hjælpe?

Tak for dit svar og hjælp.
Old 10. sep 2008, 14:13
Redaktør Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af jcburchett View Post
Jeg er lige færdig med at oprette en ny pc, og det kører godt. Men min CPU tomgang i midt 50'erne og kører ca 63 grader under belastning. Jeg bruger bestanden HSF på en Intel Q9550, som jeg har overclocked 15% til 3.2gHz på lager volt. Når jeg tager OC off det, temps tabe, men kun 1-3 grader, så ændringen er bestemt ikke noget stort.

Jeg kan ikke have nogen problemer per se, jeg vil bare gerne være sikker på jeg ikke indstillingen mig op for skader på lang sigt. Dette er i en Antec 900 og jeg har ikke en fan om sagen side, men jeg overvejer at indsætte en. Resten af fans er på mellemlang indstilling, og jeg kan ikke konstatere nogen ændring i temp når jeg krumtappens dem højhastighedsjernbaner lancere mode. I've got Best Buy termisk pasta om lige nu, det mærke, som jeg ikke kan huske.

Jeg har reseated CPU'en et par gange, og jeg får den samme temps, selv om jeg kunne give det en mere whack. Så mit spørgsmål er følgende:

1) Skal jeg være bekymret over denne temp?
2) Hvad kan jeg gøre på den billige, der vil medvirke til at sænke den? Jeg har lige tilbragt en bunke penge på dette felt, og jeg kan virkelig ikke tilbringe meget mere lige nu. $ 15 - $ 20 handler om alt, hvad jeg kan berettige til konen for den næste måned eller deromkring for denne maskine.
3) Lige nu, det mobo ikke har en blæser på sine heatsink, men jeg har en kunne jeg tilføje. Sagen temp er omkring 33-35, og jeg kender min skærmkort kører varm, og derved cranking op tilfælde temp. Hvis jeg sætte en ventilator på køleprofil for mobo, kunne at hjælpe?

Tak for dit svar og hjælp.

Yeh, det lyder jo høje. Selvom det ikke er farligt, det er ikke ideelt.

Første ting er, hvad termisk pasta bruger du? Hvis dens virkelig virkelig billige ting dette kunne være et problem. Prøv at få nogle Arctic Silver.

Dernæst, hvis du har råd til det, så prøv at få en Arctic Freezer 7 Pro. Det er en god køler til et meget beskedent budget (mindre end $ 30)

Det kommer med gode forud anvendes indsæt så ingen grund til at bruge ekstra på nye ting.

Det burde få dine temps ned pænt.

Hvad bruger du til at læse de temps? Du vil måske gerne prøve Real Temp, der generelt betragtes som den mest nøjagtige. Core Temp tendens til at være 10 grader ud høje.

Endelig kan du forsøge at bringe spændingen ned. Auto vil sandsynligvis give den måde mere, end det behov.

Mit system: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Bundkort:
Asus P5Q Pro
RAM Hukommelse:
OCZ 8GB 800 MHz
Grafikkort (r):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
Langt
Optisk drev (r):
Sony al cheapo en.
Sag / PSU:
Antec tre hundrede
Køling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfælde fans.
Network / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 10. sep 2008, 14:34
Donor-Gruppen

Er du sikker på, at serverguy? Jeg kører en Q9450 med samme sag, og mine temps er altid i denne række. Jeg har anmodet info fra mange mennesker på flere steder og var sikker på, at de er normale sikker temps for denne serie af flis, meget gerne højere temps er normale med 9800GX2 GFX kort. Jeg er også temmelig sikker på, at Intel spec sheets sige de samme ting.

Lige nu med ingenting, men denne browser, McAfee, og den normale Vista crap kører, mine temps er CPU1: 60, CPU2: 52, CPU3: 50, CPU4: 60 og min GFX aflaesninger er 63, 60, 61, og 62. Mens disse behandlinger er fra mit nVidia Systemovervågning program, jeg har fundet dem meget kompatibel til temps i BIOS, når jeg brugt til at dobbelttjekke dem regelmæssigt.
Old 10. sep 2008, 14:50
Redaktør Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Bubba View Post
Er du sikker på, at serverguy? Jeg kører en Q9450 med samme sag, og mine temps er altid i denne række. Jeg har anmodet info fra mange mennesker på flere steder og var sikker på, at de er normale sikker temps for denne serie af flis, meget gerne højere temps er normale med 9800GX2 GFX kort. Jeg er også temmelig sikker på, at Intel spec sheets sige de samme ting.

Lige nu med ingenting, men denne browser, McAfee, og den normale Vista crap kører, mine temps er CPU1: 60, CPU2: 52, CPU3: 50, CPU4: 60 og min GFX aflaesninger er 63, 60, 61, og 62. Mens disse behandlinger er fra mit nVidia Systemovervågning program, jeg har fundet dem meget kompatibel til temps i BIOS, når jeg brugt til at dobbelttjekke dem regelmæssigt.
Well, I'm not massivt erfaring med disse chips (der er - der alt for blodige dyrt!) Men jeg stadig føler, at de er høje.

Jeg har aldrig gerne lade en CPU gå sidste 60 grader ved fuld belastning. Jeg vil bestemt ikke ønsker at tomgang ved disse temperaturer.

Intel vil ikke garantere en fuld 3 år levetid, hvis de overstiger 70 grader C.

Hvis du tomgang ved 60 ish, jeg vil ikke gerne tro, hvad du er på en fuld belastning

How about downloading Real Temp
http://www.techpowerup.com/realtemp/

Og Intel Burn Test
http://downloads.guru3d.com/download...9d0f9f96c3bb65

Lad det gøre omkring 10 runder, og se hvad dine temps komme til. Please stop det, hvis du nærmer dig 70!

Old 10. sep 2008, 14:59
Donor-Gruppen

Er, at Intel brænde teste ny en de bare kom med? Jeg læste om det, hvis det er, enten i en artikel offentliggjort her, eller på et nyhedswebsted sted ............

Jeg har spurgt mig selv, hvor god den var, da jeg læste det (kun et par dage siden på det mest) og er glad for at se du anbefale det. Jeg føler sig mere trygge ved at bruge det nu lol.
Old 10. sep 2008, 15:02
Redaktør Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Bubba View Post
Er, at Intel brænde teste ny en de bare kom med? Jeg læste om det, hvis det er, enten i en artikel offentliggjort her, eller på et nyhedswebsted sted ............

Jeg har spurgt mig selv, hvor god den var, da jeg læste det (kun et par dage siden på det mest) og er glad for at se du anbefale det. Jeg føler sig mere trygge ved at bruge det nu lol.
Yeh, jeg bruger det udelukkende nu. Det er virkelig understreger CPU, mere end nogen af de andre, og det virker meget hurtigere.

10 sekunder af det er lig med 10 timer i en anden stresstest åbenbart, og jeg tror, jeg er enig. Hastigheder op OCing et parti.

Dette er et indlæg jeg lavede om det
http://www.computer-juice.com/forums...program-19010/

Old 10. sep 2008, 15:05
Donor-Gruppen

Yeah jeg lige så, at lol og var ved at redigere min post for at afspejle dette. For sent nu. Jeg vil give det en hvirvel i aften inden jeg går i seng. Jeg havde til lidt OC min processor at få det til at køre ret og har været undrende om stabilitet lige siden. Når jeg siger lidt mener jeg MEGET lidt, måske en eller to indstillinger over fabrikken ........
Old 10. sep 2008, 15:34
Donor-Gruppen

Hellige agterstavn på en stok. Hvis jeg læser denne ret er der en enorm forskel på, hvad jeg troede var den temps, og hvad de temps faktisk er (i henhold til det program, du foreslog serverdude).

Hvis jeg gør det rigtige, du bør der være et skud af resultaterne:

Temp concerns on Q9550-capture.jpg

EDIT: Ok, jeg gjorde det rigtige lol. Klik på billedet bedes server og fortælle mig, hvis jeg er korrekt læsning, at de temps er omkring 20C lavere end det nVidia Systemovervågning sagde, at de er ..........
Old 10. sep 2008, 16:19
Donor-Gruppen

Core 2 Duos er manipuleret hvor 70 er den absolut højeste, du bør være på belastning (det er den fare, temp). Jeg forventer to ting:

1. Quads vil sandsynligvis blive gjort til korrekt modstå højere temperatur på grund af .. godt, er det en quad
2. En belastning temperatur på 63 er ikke så slemt på nogen C2D, er det en lidt høj, men 65 er omkring max jeg gerne vil beholde den rundt.

Jeg vil ikke være alt for sig med det. Hvis du stadig bekymret kaster en Xigmatec om det for $ 20 og kalde det en dag.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 10. sep 2008, 17:04
Donor-Gruppen

Well, jeg kører dette program, 6 passerer, undskyld, jeg har glemt, hvor mange så ikke se 10, og min max temps er på 76, 75, 73, og 77. Så er jeg steger min chip? Jeg har sendt dig (serverguy) en pm, før jeg startede, men blev utålmodig og bare gik fremad og gjorde det, jeg har FRJ garanti lol. Jeg ved ikke, hvor mange passerer har afsluttet, men efter ca 20 minutter jeg kørte temp ting du foreslået som er stedet, hvor jeg får min "værdier." Kernen temp derefter var 75, 70, 73, og 77. Afstanden var 20, 25, 22 og 19.

Jeg gik med stress-niveau 1, der er maksimal belastning. Jeg kan ikke lugte noget brænder endnu. Jeg bemærkede også, at det kun regognized 6,87 GB's af mine 8 GB's RAM. Hvad med det? Åh, og BTW, jeg er på min gamle computer skrive denne lol. Det eneste, bortset fra Intel og grundlæggende baggrund stuff I'm kører på de 'nye' en er temp program, du er forbundet.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Mere Temp bekymringer om Q9550 The New Guy CPU, bundkort og RAM 93 5 november 2009 13:47
Ser man på en I7 eller en Q9550 - Stuck og har behov for hjælp! rhysduk CPU, bundkort og RAM 18 28 oktober 2009 05:18
RAM Underclocks - ASUS P5Q Bundkort / Intel Q9550 Processor / 2x2GB Corsair Krispo CPU, bundkort og RAM 1 1 april 2009 13:08
Pentium 3 Temp Axegrinder CPU, bundkort og RAM 5 8. sep 2007 04:19
E6750 temp necromancier CPU, bundkort og RAM 14 28 august 2007 15:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.