mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

Temp bezorgdheid over Q9550

Reply

Thread Tools
Old 10e sep 2008, 08:55
Nieuw Lid Fractie

Default Temp bezorgdheid over Q9550

Ik heb net de bouw van een nieuwe pc, en het draait goed. Echter, mijn cpu is stationair in het midden jaren 50 en loopt ongeveer 63 graden onder belasting. Ik gebruik de voorraad HSF op een Intel Q9550, die ik heb overclocked 15% tot 3.2gHz op voorraad volt. Toen ik in de OC uitgeschakeld, wordt het tijd neerzetten, maar slechts 1-3 graden, dus de verandering is zeker niets enorm.

Ik ben zonder problemen per se, ik wil gewoon zeker dat ik ben niet de instelling zelf voor de schade op de lange termijn. Dit is in een Antec 900 en ik heb geen fan op de zijkant, maar ik ben gezien de toevoeging van een. De rest van de fans zijn op de middellange instelling, en ik doe niet aan een verandering in de temperatuur toen ik motorcarters te hoge snelheid modus starten. Ik heb Best Buy thermische pasta op dit moment, de merknaam die ik niet kan onthouden.

Ik heb de cpu reseated een paar keer en ik krijg dezelfde tijd, maar ik kan er nog een mep. Dus mijn vragen zijn de volgende:

1) Moet ik bezorgd over deze temp?
2) Wat kan ik doen op de goedkope dat zal helpen bij het verlagen? Ik gebruikte een stapel geld aan dit vak en ik echt niet kunnen besteden veel meer nu. $ 15 - $ 20 is ongeveer alles wat ik kan maken aan de vrouw voor de volgende maand of zo voor deze machine.
3) Op dit moment is het mobo heeft geen ventilator op de koeling, maar ik heb die ik zou kunnen toevoegen. De case temp is ongeveer 33-35, en ik weet dat mijn videokaart draait warm, waardoor cranking tot geval temp. Als ik een ventilator op het koellichaam voor het mobo, zou dat helpen?

Bedankt voor uw reacties en hulp.
Old 10e sep 2008, 14:13
Moderator Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jcburchett View Post
Ik heb net de bouw van een nieuwe pc, en het draait goed. Echter, mijn cpu is stationair in het midden jaren 50 en loopt ongeveer 63 graden onder belasting. Ik gebruik de voorraad HSF op een Intel Q9550, die ik heb overclocked 15% tot 3.2gHz op voorraad volt. Toen ik in de OC uitgeschakeld, wordt het tijd neerzetten, maar slechts 1-3 graden, dus de verandering is zeker niets enorm.

Ik ben zonder problemen per se, ik wil gewoon zeker dat ik ben niet de instelling zelf voor de schade op de lange termijn. Dit is in een Antec 900 en ik heb geen fan op de zijkant, maar ik ben gezien de toevoeging van een. De rest van de fans zijn op de middellange instelling, en ik doe niet aan een verandering in de temperatuur toen ik motorcarters te hoge snelheid modus starten. Ik heb Best Buy thermische pasta op dit moment, de merknaam die ik niet kan onthouden.

Ik heb de cpu reseated een paar keer en ik krijg dezelfde tijd, maar ik kan er nog een mep. Dus mijn vragen zijn de volgende:

1) Moet ik bezorgd over deze temp?
2) Wat kan ik doen op de goedkope dat zal helpen bij het verlagen? Ik gebruikte een stapel geld aan dit vak en ik echt niet kunnen besteden veel meer nu. $ 15 - $ 20 is ongeveer alles wat ik kan maken aan de vrouw voor de volgende maand of zo voor deze machine.
3) Op dit moment is het mobo heeft geen ventilator op de koeling, maar ik heb die ik zou kunnen toevoegen. De case temp is ongeveer 33-35, en ik weet dat mijn videokaart draait warm, waardoor cranking tot geval temp. Als ik een ventilator op het koellichaam voor het mobo, zou dat helpen?

Bedankt voor uw reacties en hulp.

Yeh, het klinkt hoog. Hoewel niet gevaarlijk zijn, zijn niet ideaal.

Eerste ding is wat thermische pasta gebruikt u? Als het echt echt goedkoop spul kan dit een probleem. Proberen te krijgen Arctic Silver.

Ten tweede, als je kunt veroorloven, proberen om een Arctic Freezer 7 Pro. Dit is een goede koeler voor een zeer bescheiden begroting (minder dan $ 30)

Het komt met een goede pre toegepast plakken zodat er geen behoefte aan extra uitgeven aan nieuwe spullen.

Dat moet je temps omlaag mooi.

Welk programma gebruikt u voor het lezen van de temps? Je zou willen proberen Real Temp, die over het algemeen beschouwd als de meest nauwkeurige. Core Temp lijkt 10 graden uit hoog.

Ten slotte kunt u proberen om de spanning omlaag. Auto zal waarschijnlijk geven zij veel meer dan nodig.

Mijn Systeem: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moederbord:
Asus P5Q Pro
RAM Geheugen:
OCZ 8GB 800MHz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
Uitgestrekt
Optische Drive (s):
Sony al een Cheapo.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Koeling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 geval fans.
Netwerk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 10e sep 2008, 14:34
Donor Groep

Ben je zeker dat serverguy? Ik ben het draaien van een Q9450 met dezelfde zaak en mijn temps zijn altijd in dat bereik. Ik gevraagde info van veel mensen op verschillende locaties en zeker was dat die normaal zijn veilig temps voor die serie chips, zoals hogere temps normaal zijn met de 9800GX2 gfx kaarten. Ik ben ook vrij zeker van dat de Intel spec sheets zeggen hetzelfde.

Op dit moment met niets, maar deze browser, McAfee, en de normale Vista crap draait, mijn temps zijn CPU1: 60, CPU2: 52, CPU3: 50, CPU4: 60 en mijn gfx lezingen zijn 63, 60, 61, en 62. Hoewel deze lezingen zijn uit mijn NVidia Systeemcontrole programma, ik vond ze zeer compatibel zijn met de temps in de BIOS als ik gebruikt om dubbele check ze regelmatig.
Old 10e sep 2008, 14:50
Moderator Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubba View Post
Ben je zeker dat serverguy? Ik ben het draaien van een Q9450 met dezelfde zaak en mijn temps zijn altijd in dat bereik. Ik gevraagde info van veel mensen op verschillende locaties en zeker was dat die normaal zijn veilig temps voor die serie chips, zoals hogere temps normaal zijn met de 9800GX2 gfx kaarten. Ik ben ook vrij zeker van dat de Intel spec sheets zeggen hetzelfde.

Op dit moment met niets, maar deze browser, McAfee, en de normale Vista crap draait, mijn temps zijn CPU1: 60, CPU2: 52, CPU3: 50, CPU4: 60 en mijn gfx lezingen zijn 63, 60, 61, en 62. Hoewel deze lezingen zijn uit mijn NVidia Systeemcontrole programma, ik vond ze zeer compatibel zijn met de temps in de BIOS als ik gebruikt om dubbele check ze regelmatig.
Nou, ik ben niet massaal ervaren met deze chips (die is - er ook bloedige duur!), Maar ik nog steeds het gevoel dat ze hoog zijn.

Ik heb nooit willen laten gaan verleden een CPU 60 graden bij volle belasting. Ik zou niet willen stationair bij deze temperaturen.

Intel zal geen garantie voor een volledige levensduur 3 jaar, indien zij meer dan 70 graden C.

Als je stationair op 60 ish, ik zou niet graag denken wat je op een volle lading

Hoe zit het downloaden Real Temp
http://www.techpowerup.com/realtemp/

En Intel Burn Test
http://downloads.guru3d.com/download...9d0f9f96c3bb65

Laat het niet over 10 ronden en te zien wat je temps leren. Gelieve te stoppen als u 70!

Old 10e sep 2008, 14:59
Donor Groep

Is dat intel burn test de nieuwe ze net uit met? Ik lees over het al is, hetzij in een artikel hier wordt geplaatst of op een nieuws site ergens ............

Ik heb me af hoe goed het was, want ik lees het (slechts een paar dagen geleden op de meeste) en ik ben blij je te zien te raden. Ik voel me meer comfortabel gebruik van het nu lol.
Old 10e sep 2008, 15:02
Moderator Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubba View Post
Is dat intel burn test de nieuwe ze net uit met? Ik lees over het al is, hetzij in een artikel hier wordt geplaatst of op een nieuws site ergens ............

Ik heb me af hoe goed het was, want ik lees het (slechts een paar dagen geleden op de meeste) en ik ben blij je te zien te raden. Ik voel me meer comfortabel gebruik van het nu lol.
Yeh, ik gebruik het uitsluitend nu. Het is echt benadrukt de CPU, meer nog dan de anderen, en het werkt veel sneller.

10 seconden van het resultaat gelijk is aan 10 uur van een andere test blijkbaar, en ik denk dat ik eens. Versnelt OCing veel.

Dit is een functie die ik heb gemaakt over het
http://www.computer-juice.com/forums...program-19010/

Old 10e sep 2008, 15:05
Donor Groep

Ja ik zag dat lol en was over het bewerken van mijn bericht te weerspiegelen dat. Te laat nu. Ik geef het een werveling vanavond voordat ik ga naar bed. Ik moest iets OC mijn processor om het recht te lopen en zijn vragen over de stabiliteit sinds die tijd. Als ik zeg wat ik bedoel zeer slecht, misschien een of twee instellingen over fabriek ........
Old 10e sep 2008, 15:34
Donor Groep

Heilige kak op een stokje. Als ik het lezen van dit recht is er een enorm verschil in wat ik dacht waren de temps en temps wat het werkelijk zijn (volgens het programma dat u voorgesteld serverdude).

Als ik u van dit recht moet er een shot van de resultaten:

Temp concerns on Q9550-capture.jpg

EDIT: Ok, ik heb het recht lol. Klik op de afbeelding kunt u de server en vertel me als ik correct lezen dat de temps zijn ongeveer 20C lager dan nVidia Systeemcontrole zei ze ..........
Old 10e sep 2008, 16:19
Donor Groep

Core 2 duo's zijn ontworpen waar 70 is het absolute hoogste u moet laden (dat is het gevaar temp). Ik zou verwachten van twee dingen:

1. Quads zal worden gedaan om goed bestand tegen hogere temperaturen te wijten aan .. goed, het is een quad
2. Een belasting temperatuur van 63 is niet zo slecht op een C2D, het is een beetje hoog, maar 65 is rond de max. Ik zou willen dat het altijd rond.

Ik zou niet te betrokken zijn. Als je stil betrokken gooien een Xigmatec erop voor $ 20 en noemen het een dag.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 10e sep 2008, 17:04
Donor Groep

Nou ik ben draait dat programma, 6 passeert, sorry, ik was vergeten hoeveel zodat het niet 10, en mijn max temps zijn op 76, 75, 73, en 77. Dus ben ik frying mijn chip? Ik stuurde u (serverguy) een pM voordat ik begon, maar werd ongeduldig en ging gewoon verder en deed het, ik heb de bak de garantie lol. Ik weet niet hoeveel pasjes hebben afgesloten, maar na ongeveer 20 minuten Ik liep de temp wat je suggereerde dat is waar ik krijg mijn "waarden". De kern temp was toen 75, 70, 73, en 77. Afstand 20, 25, 22 en 19.

Ik ging met stress niveau 1 is de maximale belasting. Ik geloof niet alles wat ruikt het branden nog niet. Ik heb ook gemerkt dat het alleen regognized 6,87 GB's van mijn 8 GB de RAM. What's up met dat? Oh, en BTW, ik ben op mijn oude computer te typen dit lol. Het enige wat anders dan de Intel en fundamentele achtergrond stuff I'm draait op de 'nieuwe' is de temp programma dat u met elkaar verbonden.
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Meer Temp bezorgdheid over Q9550 The New Guy CPUs, Moederborden & RAM 93 5 november 2009 13:47
Kijken naar een I7 of een Q9550 - Stuck en hulp nodig! rhysduk CPUs, Moederborden & RAM 18 28 oktober 2009 05:18
RAM Underclocks - ASUS P5Q Motherboard / Intel Q9550 processor / 2x2GB Corsair Krispo CPUs, Moederborden & RAM 1 De 1 april 2009 13:08
Pentium 3 Temp Axegrinder CPUs, Moederborden & RAM 5 8e sep 2007 04:19
E6750 temp necromancier CPUs, Moederborden & RAM 14 28 aug 2007 15:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.