mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Temp bekymringer på Q9550

Reply

Thread Tools
Old 10nde Sep 2008, 08:55
New Member Group

Default Temp bekymringer på Q9550

Jeg har akkurat ferdig med å lage en ny PC, og det kjører bra. Men min CPU er tomgangskjøring i midten 50s og kjører ca 63 grader under last. Jeg bruker aksjen HSF på en Intel Q9550, som jeg har overclocked 15% til 3.2gHz på lager volt. Når jeg tar OC av den, temps slippe, men bare 1-3 grader, så endringen er sikkert ikke noe stort.

Jeg ikke har noen problemer per se, jeg vil bare være sikker på at jeg ikke sette meg selv opp for skade på sikt. Dette er i et Antec 900 og jeg har ikke en fan på saken siden, men jeg vurderer å legge en. Resten av viftene på medium innstilling, og jeg ikke ser noen endring i temp når jeg sveiv dem til høyhastighets lanseringen modus. Jeg har Best Buy termisk lim på akkurat nå, merkenavnet som jeg ikke kan huske.

Jeg har reseated CPU et par ganger og jeg får samme temps, men jeg kan gi den en mer klask. Så, mitt spørsmål er følgende:

1) Må jeg være bekymret for dette temp?
2) Hva kan jeg gjøre på billige som vil bidra til å senke det? Jeg har nettopp tilbrakt en haug med penger på denne boksen, og jeg kan ikke bruke mye mer akkurat nå. $ 15 - $ 20 er omtrent alt jeg kan rettferdiggjøre til kone for neste måned eller så på denne maskinen.
3) Akkurat nå er det mobo ikke har en vifte på heatsink, men jeg har en jeg kan legge til. Saken temp er ca 33-35, og jeg kjenner mine skjermkort går varmt, og dermed spy opp saken temp. Hvis jeg setter en vifte på kjølefinne for mobo, kan det hjelpe?

Takk for svar og hjelp.
Old 10nde Sep 2008, 14:13
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by jcburchett View Post
Jeg har akkurat ferdig med å lage en ny PC, og det kjører bra. Men min CPU er tomgangskjøring i midten 50s og kjører ca 63 grader under last. Jeg bruker aksjen HSF på en Intel Q9550, som jeg har overclocked 15% til 3.2gHz på lager volt. Når jeg tar OC av den, temps slippe, men bare 1-3 grader, så endringen er sikkert ikke noe stort.

Jeg ikke har noen problemer per se, jeg vil bare være sikker på at jeg ikke sette meg selv opp for skade på sikt. Dette er i et Antec 900 og jeg har ikke en fan på saken siden, men jeg vurderer å legge en. Resten av viftene på medium innstilling, og jeg ikke ser noen endring i temp når jeg sveiv dem til høyhastighets lanseringen modus. Jeg har Best Buy termisk lim på akkurat nå, merkenavnet som jeg ikke kan huske.

Jeg har reseated CPU et par ganger og jeg får samme temps, men jeg kan gi den en mer klask. Så, mitt spørsmål er følgende:

1) Må jeg være bekymret for dette temp?
2) Hva kan jeg gjøre på billige som vil bidra til å senke det? Jeg har nettopp tilbrakt en haug med penger på denne boksen, og jeg kan ikke bruke mye mer akkurat nå. $ 15 - $ 20 er omtrent alt jeg kan rettferdiggjøre til kone for neste måned eller så på denne maskinen.
3) Akkurat nå er det mobo ikke har en vifte på heatsink, men jeg har en jeg kan legge til. Saken temp er ca 33-35, og jeg kjenner mine skjermkort går varmt, og dermed spy opp saken temp. Hvis jeg setter en vifte på kjølefinne for mobo, kan det hjelpe?

Takk for svar og hjelp.

Yeh, det gjør lyden høy. Selv om det ikke er farlig, det er ikke ideelt.

Første ting er hva termisk lim bruker du? Hvis det virkelig virkelig billig ting dette kan være et problem. Prøv å få litt Arctic Silver.

Dernest, hvis du har råd til det, prøv å få en Arctic Freezer 7 Pro. Dette er en god kjøler til en svært beskjedent budsjett (mindre enn $ 30)

Det kommer med gode pre påføres lim, slik at ingen trenger å bruke ekstra på nye ting.

Som bør få temps ned pent.

Hva program bruker du til å lese temps? Du bør kanskje prøve Real Temp, som vanligvis regnes som den mest nøyaktige. Core Temp tendens til å være 10 grader ut høy.

Til slutt kan du prøve å få spenningen ned. Auto trolig vil gi den måten mer enn den trenger.

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 10nde Sep 2008, 14:34
Donor Group

Er du sikker på at serverguy? Jeg kjører en Q9450 med samme sak, og min temps er alltid i dette området. Jeg ønsket informasjon fra mange mennesker på flere områder og var trygg på at de er normalt trygt temps for denne serien av chips, akkurat som høyere temps er normalt med 9800GX2 GFX kort. Jeg er også ganske sikker på at Intel spec sheets si det samme.

Akkurat nå med ingenting, men denne nettleseren, McAfee, og normal Vista crap kjører mitt temps er CPU1: 60, CPU2: 52, CPU3: 50, CPU4: 60 min GFX målinger er 63, 60, 61 og 62. Selv om disse målinger er fra Nvidia Systemovervåkning programmet, har jeg funnet dem svært kompatibel til temps i BIOS når jeg brukte til å dobbeltsjekke dem regelmessig.
Old 10nde Sep 2008, 14:50
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by Bubba View Post
Er du sikker på at serverguy? Jeg kjører en Q9450 med samme sak, og min temps er alltid i dette området. Jeg ønsket informasjon fra mange mennesker på flere områder og var trygg på at de er normalt trygt temps for denne serien av chips, akkurat som høyere temps er normalt med 9800GX2 GFX kort. Jeg er også ganske sikker på at Intel spec sheets si det samme.

Akkurat nå med ingenting, men denne nettleseren, McAfee, og normal Vista crap kjører mitt temps er CPU1: 60, CPU2: 52, CPU3: 50, CPU4: 60 min GFX målinger er 63, 60, 61 og 62. Selv om disse målinger er fra Nvidia Systemovervåkning programmet, har jeg funnet dem svært kompatibel til temps i BIOS når jeg brukte til å dobbeltsjekke dem regelmessig.
Vel, jeg er ikke svært erfaren med disse brikkene (som - det altfor blodig dyrt!) Men jeg føler at de er høye.

Jeg aldri å la en CPU gå forbi 60 grader ved full last. Jeg ville ikke ønsker å uvirksom ved disse temperaturer.

Intel vil ikke garantere full 3 års levetid dersom de overstiger 70 grader C.

Hvis du tomgangskjøring ved 60 ish, ville jeg ikke tenke hva du er på et full last

Hva med å laste ned Real Temp
http://www.techpowerup.com/realtemp/

Og Intel Burn Test
http://downloads.guru3d.com/download...9d0f9f96c3bb65

La den gjøre cirka 10 runder og se hva du temps få til. Vær stoppe det hvis du nærmer deg 70!

Old 10nde Sep 2008, 14:59
Donor Group

Er at Intel brenne teste den nye de kom ut med? Jeg leste om det hvis det er, enten i en artikkel postet her eller på et nyhetswebområde sted ............

Jeg har lurer på hvor godt det var da jeg leste det (bare et par dager siden på det meste), og jeg er glad for å se deg anbefaler det. Jeg føler meg mer komfortabel med å bruke det nå lol.
Old 10nde Sep 2008, 15:02
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by Bubba View Post
Er at Intel brenne teste den nye de kom ut med? Jeg leste om det hvis det er, enten i en artikkel postet her eller på et nyhetswebområde sted ............

Jeg har lurer på hvor godt det var da jeg leste det (bare et par dager siden på det meste), og jeg er glad for å se deg anbefaler det. Jeg føler meg mer komfortabel med å bruke det nå lol.
Yeh, jeg bruker det utelukkende nå. Det er virkelig understreker CPU, mer enn noen av de andre, og det virker mye raskere.

10 sekunder av den er lik 10 timer på en annen stress test tydeligvis og jeg tror jeg er enig. Raskere OCing mye.

Dette er et innlegg jeg gjort om det
http://www.computer-juice.com/forums...program-19010/

Old 10nde Sep 2008, 15:05
Donor Group

Ja jeg så at lol og var i ferd med å redigere innlegget reflektere det. For sent nå. Jeg vil gi den en virvel i kveld før jeg går til sengs. Jeg måtte litt OC min prosessor for å få det til å kjøre rett og har vært lurer om stabilitet siden. Når jeg sier noe jeg mener VERY litt, kanskje ett eller to innstillinger over fabrikken ........
Old 10nde Sep 2008, 15:34
Donor Group

Hellige akterdekk på en pinne. Hvis jeg leser denne retten det er stor forskjell på det jeg trodde var temps og hva temps faktisk er (i henhold til programmet du foreslo serverdude).

Hvis jeg gjør dette rett du det bør være et bilde av resultatene:

Temp concerns on Q9550-capture.jpg

EDIT: Ok, jeg gjorde det rette lol. Klikk på bildet kan du server og fortell meg om jeg skal lese at temps er rundt 20c lavere enn hva nVidia Systemovervåkning sa de ..........
Old 10nde Sep 2008, 16:19
Donor Group

Core 2 Duos er utviklet der 70 er den absolutt høyeste bør du være på load (det er fare temp). Jeg forventer to ting:

1. Quads vil sannsynligvis bli gjort for å tåle høyere temperatur på grunn .. vel, det er en quadkjerne
2. En laste temperatur på 63 er ikke så ille på noen C2D, det er litt høy, men 65 er rundt max jeg vil beholde den rundt.

Jeg vil ikke være for opptatt av det. Hvis du stil bekymret kaster Xigmatec på den for $ 20, og kaller det en dag.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 10nde Sep 2008, 17:04
Donor Group

Vel Jeg kjører dette programmet, 6 passerer, beklager, jeg glemte hvor mange det ikke så 10, og min max temps er på 76, 75, 73, og 77. Så jeg Ta knekken min chip? Jeg sendte deg (serverguy) en PM før jeg begynte, men fikk utålmodig og bare gikk videre og gjorde det, jeg har yngel garanti lol. Jeg vet ikke hvor mange passerer har fullført, men etter cirka 20 minutter Jeg kjørte temp du foreslo hvor jeg får min "verdier." Kjernen temp da var 75, 70, 73, og 77. Avstanden var 20, 25, 22 og 19 år.

Jeg gikk med stress nivå 1, som er maksimal belastning. Jeg kan ikke lukte noe brenner ennå. Jeg la også merke til at det bare regognized 6,87 GB er min 8 GB i RAM. Hva skjer med det? Å, og BTW, er jeg på gamle datamaskinen skrive denne lol. Det eneste andre enn Intel og grunnleggende bakgrunn ting jeg kjører på "nye" er det temp program du koblet.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.