![]() |
|
| |||
| |||
| Det siste når jeg har spilt online FPS, datamaskinen min har vært krasj mye. Tidligere gikk jeg å ta en titt på min BIOS, og la merke til at min hukommelse tidspunktet var konfigurert til 5-7-7-20. Mine minne er vurdert for 5-5-5-15. Bør jeg endre BIOS-innstillinger for å matche mitt minne timing? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvis du ikke overclocking ville jeg satt den til automatisk.
| |||
| |||
| Så leker rundt med tidspunktet for overclocking? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Innstilling til nytt til hva RAM produsenten har på boksen, så lenge spenningen er den samme, bør være bra. Det vil ikke gjøre mye av en forskjell uansett tbqh.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Høres bra ut:) Hva min nåværende problemet er (jeg har hatt dette problemet lenge - Jeg gjorde en annen post på dette sted en måned siden på computerJuice) er at maskinen min krasjer når jeg spiller spill. Mine minne (OCZRPR10664GK OCZ Reaper 1066 DDR2 2X2Gb) er anta å løpe på 2,15 volt med 5-5-5-15 timing. Min BIOS standard ble satt til 1.80 volt på 5-7-7-20. Jeg har endret det i mitt minne krav, men min datamaskin startet frysepunktet innen et par minutter til Left4Dead. Jeg begynte deceasing spenningen ved trinn på -0,02 volt. Jeg er for øyeblikket er på 1,96 volt, og jeg kan nå sist for ~ 30 minutter i Left4Dead. Hva jeg har lagt merke til er at når spenning er satt til over 2,00, hele systemet krasjer (dvs. min datamaskin ville fryse, og jeg ville ha til å utføre en styrke starte ved å holde nede strømknappen på mitt tilfelle). Når spenningen er under 2,00, min spillet vil bare krasjer og jeg kan ALT + CTRL + DEL og avslutte prosessen. I tillegg har systemet synes å være mer stabil når spenningen er lavere. Er dette anta å skje? Jeg er nå be om hjelp på OCZ Tech Support forum, men jeg vil bli en andre og tredje mening. Teknisk support sa at det er mulig at mitt bord sender mer spenning til mitt minne som jeg (jeg ber den om å sende 2,00 volt, men det sender 2.10 volt). Som forklaring høres litt rart på meg. |
|
| |||
| |||
| Ja, det er veldig merkelig, og ser om noe kan det være * lavere * skyldes et fenomen kalt vdroop. Jeg vil anta OCZ har ingen anelse om hva de snakker om, som jeg allerede har ikke mye tro på dem som et selskap. Jeg vil prøve å se etter BIOS-oppdateringer og reflashing BIOS. Hvis minnet må løsnes og med lavere spenning for å fungere riktig, og du er på en gjeldende BIOS bare RMA at RAM.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| Jeg endte opp med å gå tilbake til forhandleren og fikk dem erstatte mitt minne gratis (det mislyktes Memtest). Når jeg fikk min nye minne i stedet, jeg oppdaterte meg BIOS og ran Memtest og det gikk! Jeg dro for å spille noen Left4Dead, men så begynte jeg å få noen virkelig hakkete grafikk og datamaskinen min ville fryse i flere sekunder om gangen. |
|
| |||
| |||
| Den frysepunktet er et kjent problem - prøv mat_queue_mode 0 i konsollen.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| Takk. Jeg prøvde det og det fungerte! Spilt en time og ingen krasjer:) Bare lurer, hva sier du taster inn koden gjøre? |
|
| |||
| |||
| L4D har litt problemer med multi-core tråder synkronisering, som bare begrenser det til en kjerne. Skal ikke se noen nedgang i FPS mindre CPU er gamle.
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Noen problemer med min PSU | xZoDiACx | Bærevesker & Strømforsyning | 8 | 28 mai 2009 08:25 |
| RAM timing - 8GB av GeIL Black Dragon RAM - 5-5-5-15 eller 4-4-4-12 | Razer | CPUer, Hovedkort & RAM | 6 | 17 mai 2009 05:32 |
| VPN Problemstilling | metzy75 | Nettverk, modem og VoIP | 3 | 30 oktober 2008 16:36 |
| Jeg har problemer! | urmaserendipity85 | General Software Chat | 2 | 28 desember 2007 12:48 |
| Trenger du en fin timing / scheduling program | andrewanimation | General Software Chat | 4 | 23 oktober 2007 14:37 |
| Thread Tools | |
| |