![]() |
|
| |||
| |||
| Senare när jag har spelat online FPS, min dator har kraschar mycket. Tidigare gick jag för att ta en titt på min BIOS och märkt att mitt minne Tidpunkten var konfigurerad för 5-7-7-20. Mitt minne är specificerade för 5-5-5-15. Ska jag ändra mitt BIOS-inställningar för att matcha mitt minne timing? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du inte är överklockning jag skulle ställa in auto.
| |||
| |||
| Så leker runt med tidpunkten för överklockning? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Inställning av tider till vad RAM tillverkaren på rutan, så länge spänningen är densamma, ska vara bra. Det kommer inte att göra så stor skillnad båda hållen tbqh.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Låter bra:) Vad min nuvarande problemet är (jag har haft detta problem ett bra tag - Jag gjorde en annan tjänst av detta någonstans för en månad sedan på computerJuice) är att min dator kraschar när jag spelar spel. Mitt minne (OCZRPR10664GK OCZ Reaper 1066 DDR2 2X2Gb) är förmodar att köras vid 2,15 volt med 5-5-5-15 timing. Mitt BIOS standard fastställdes till 1,80 volt på 5-7-7-20. Jag ändrade det till mitt minne men min dator börjat frysning inom ett par minuter i Left4Dead. Jag började deceasing spänningen i steg om -0,02 volt. Jag för närvarande befinner mig på 1,96 volt och jag kan nu senast för ~ 30 minuter i Left4Dead. Vad jag har märkt är att när min spänning är satt till över 2,00, mitt hela systemet kraschar (dvs min dator skulle frysa och jag skulle vara tvungen att utföra en kraft starta genom att hålla ner strömbrytaren på mitt fall). När min spänning är lägre än 2,00, min spelet bara kraschar och jag kan ALT + CTRL + DEL och avsluta processen. Dessutom mitt system verkar vara mer stabil när min spänning är lägre. Är detta förmodar att hända? Jag är närvarande och ber om hjälp om OCZ tech support forum, men jag skulle vilja få en andra och tredje yttrande. Teknisk support sa att det är möjligt att min styrelse sänder mer spänning till mitt minne som jag anger (Jag ber att skicka 2,00 volt men det sänder 2.10 volt). Denna förklaring låter lite konstigt för mig. |
|
| |||
| |||
| Ja, det är mycket konstigt, med tanke på om något kan det vara * lägre * på grund av ett fenomen kallat vdroop. Jag skulle anta OCZ har ingen aning vad de talar om, jag har inte mycket förtroende för dem som företag. Jag skulle försöka kontrollera BIOS-uppdateringar och att skriva om den BIOS. Om minnet måste lossas och med lägre spänning för att fungera korrekt och du är på en aktuell BIOS bara RMA som RAM.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Jag slutade att gå tillbaka till min återförsäljare och hade dem ersätta mitt minne gratis (det misslyckades Memtest). När jag fick mitt nya minne på plats, jag uppdaterade mina BIOS och körde Memtest och det gått! Jag åkte för att spela vissa Left4Dead, men sedan jag började få riktigt hackig grafik och min dator skulle frysa i flera sekunder åt gången. |
|
| |||
| |||
| Frysning är ett känt problem - prova mat_queue_mode 0 i konsollen.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Tack. Jag har provat det och det fungerade! Spelade i en timme och ingen krasch:) Bara undrar, vad in i det numret göra? |
|
| |||
| |||
| L4D har några problem med multi-core gäng synkronisering, som bara begränsar den till en kärna. Borde inte se någon minskning i FPS om inte din CPU är antika.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Några frågor med mitt PSU | xZoDiACx | Cases & Power Supplies | 8 | 28 maj 2009 08:25 |
| RAM Timing - 8GB GeIL Black Dragon RAM - 5-5-5-15 och 4-4-4-12 | Razer | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 17 maj 2009 05:32 |
| VPN-frågor | metzy75 | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 30 oktober 2008 16:36 |
| Jag har problem! | urmaserendipity85 | General Software Chat | 2 | 28 december 2007 12:48 |
| Behöver du en fin timing / scheduling program | andrewanimation | General Software Chat | 4 | 23 oktober 2007 14:37 |
| Thread Tools | |
| |