mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Tonn Problemer! Trenger du hjelp til å finne ut hva problemet er!

Reply

Thread Tools
Old 14 april 2009, 02:22
Medlem Group

Default Tonn Problemer! Trenger du hjelp til å finne ut hva problemet er!

Hei alle, I mitt andre PC (2.8GHz P4, 512 MB RAM, GMA900) Jeg er for tiden få tonn problemer, tror jeg er hovedkort og RAM ikke, men jeg aner ikke hva som faktisk er galt. Her er problemene, får jeg en bluescreen atleast 2-4 ganger om dagen de fleste av Blue Screens er "MEMORY MANAGEMENT", noen spill ikke installerer mitt 6200 PCI grafikk ikke fungerer, men det fungerer i en annen PC (I anta PCI Slot er enten brent eller Sør-broen er ødelagt), når jeg prøver å installere XP på den, det enten sier noen filer kan ikke kopieres eller jeg får en bluescreen under installeringen. Its bruker Vista fordi det det eneste operativsystemet som kan installere riktig. Jeg planlegger å skaffe en ny MoBo med 2 GB RAM og en X1650 for rundt 80 pund, men jeg skal holde P4 fordi Theres no behov for å få en ny CPU når den virker fint og virkelig det broren min som bruker det og han bare spiller War Rock og WoW, også jeg sjekket MoBo nettsted og P4 støttes. Før jeg får alt dette, jeg trenger å vite er det virkelig en MoBo og RAM problem før jeg sprute ut 80quid å løse det. Vær kan noen en hjelpe meg ...
Old 14 april 2009, 02:39
Donor Group

Kan være bare et Ram problem ..... Har du prøvd forskjellige Ram? .... også 512MB er ikke nok.

Hva er den eksakte feilmeldinger når den blå skjermene?

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 14 april 2009, 02:41
Donor Group

Problemene sannsynligvis prøver å kjøre Vista på den slags spec ..

En av mine har 1GB (minimum) og er et mareritt med Vista.

2 GB RAM shouold sortere det.

EDIT: Beklager phil, du hadde ikke lagt inn når jeg begynte å skrive
Old 14 april 2009, 04:24
Medlem Group

Mesteparten av bluescreen jeg får er minnet styring men noen er IRQL nor lik eller mindre, også jeg gjetter feil Ram bør ikke føre mitt grafikkort til å mislykkes? og jeg vil definatley kjøre XP på PC hvis den noensinne har installert uten en feilmelding. Også jeg prøvde å sette en annen PC's ram til det, men grafikkortet fortsatt ikke fungerer. Min bror kan ikke coop med GMA900, så vel om jeg har fått en ny MoBo og Ram ville hjelpe? eller er det andre problemer som HDD eller CPU?
Old 14 april 2009, 04:42
Donor Group

Det er 2 utgaver her ... RAM og grafikkortet.

Konsentrere seg om en om gangen ..... altså legge noen anstendig Ram og ser om det løser blå skjermer og alows du å installere XP.

Da kan vi se på grafikkortet problemet.

Hvis du foretrekker å kjøpe et nytt mobo og Ram, som trolig vil løse dette, men uten å gjøre noen tester med nye Ram etc., er det ingen reell måte å vite hvor problemet ligger ..... det er en elimineringsprosess, teste de mest sannsynlige og mindre kostbare ting først.
Old 14 april 2009, 04:49
Medlem Group

Problemet med Ram er at bluescreen problemer har jeg også kjørte memtest86 og jeg fikk tonn feil. Sin 2x 256MB og jeg vet hvilken som er feil. Grafikkortet er 100% arbeider på andre PC, men ikke på other.I vil fjerne feil 256MB og se XP installeres.
Old 14 april 2009, 09:47
Medlem Group

Høyre XP installert uten problemer på arbeids-256MB, men grafikken fremdeles doesnt work. Og jeg har ikke fått noen bluescreen hittil. Jeg skal teste 6200 samt
Old 14 april 2009, 10:47
Medlem Group

faktisk gutta, det er sortert. Jeg var galt etter at alle de 6.200 var brent ut, det gjorde ikke arbeide på den andre PCen. RAM problemet var sortert, men jeg fortsatt kommer til å oppgradere slik at den kan støtte dual / fire kjerner i fremtiden og PCI-E grafikk vil hjelpe mye.
Old 14 april 2009, 12:25
Medlem Group

Sist problem hvis jeg installerer den nye MoBo, RAM og grafikk kortet ville jeg trenger å installere Windows XP?
Old 14 april 2009, 14:38
Donor Group

Sannsynligvis ja.

Hvis du avinstallerer alle drivere før bytting mobo (inkludert brikkesett drivere), kan du komme unna med det, men selv om du gjør det, vil det sannsynligvis må aktiverer.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Motherboard Problem - Problemer Slå på PC jerry9175 Bærevesker & Strømforsyning 6 12 september 2009 16:39
Tonn av virus, tror jeg! Konseptet Virus, spionprogrammer og sikkerhet 6 15 mai 2008 13:12
Finnes det noen måte å finne ut hvor gammel en HDD er? thingie2 Drivere og flyttbare medier 36 3 mai 2008 04:03
Problemer problem problemer. oobrokensilence Drivere og flyttbare medier 3 11 februar 2008 08:08
Vet noen hvor du finner ... merton123 Nettverk, modem og VoIP 10 5 juli 2007 05:50
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.