mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Ton Problem! Behöver du hjälp att ta reda på vilka problem är det!

Reply

Thread Tools
Old 14 april 2009, 02:22
Ledamot Gruppen

Hej alla, I min andra dator (2,8 GHz P4, 512MB RAM, GMA900) Jag är för närvarande få ton problem tror jag är moderkortet och Ram misslyckas men jag har ingen aning om vad som verkligen är fel. Här finns problem, jag får en bluescreen minst 2-4 gånger om dagen de flesta av Blue Screens är "Minneshantering", vissa spel inte installera min 6200 PCI grafik inte fungerar men det fungerar på en annan dator (I förmodar PCI Slot antingen brännas eller södra bron skruvas), när jag försöker installera XP på den, antingen säger vissa filer kan inte kopieras eller jag får en bluescreen under installationen. Dess använder Vista eftersom det bara OS som kan installeras på rätt sätt. Jag planerar att få en ny MoBo med 2GB RAM och en X1650 för cirka 80 pund, men jag ska hålla P4 grund Theres inget behov av att få ett nytt CPU när en fungerar bra och verkligen sin broder som använder det och han bara spelar War Rock och WoW, även jag kontrollerat MoBo webbplats och P4 stöds. Innan jag får allt det här, jag behöver veta är det verkligen en MoBo och RAM problem innan jag stänk ut 80quid att åtgärda det. Kan någon hjälpa mig ...
Old 14 april 2009, 02:39
Givargruppen

Kan bara vara en Ram fråga ..... Har du provat olika Ram? .... också 512MB är inte riktigt tillräckligt.

Vad är den exakta felmeddelanden när den blå skärmar?

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 14 april 2009, 02:41
Givargruppen

Problemen med största sannolikhet försöker att köra Vista på den sortens spec ..

En av mina har 1GB (minimum) och är en mardröm med Vista.

2GB RAM shouold sortera det.

EDIT: Sorry Phil hade ni inte upp när jag började skriva
Old 14 april 2009, 04:24
Ledamot Gruppen

De flesta av bluescreen jag får är minneshantering men vissa är IRQL eller lika med eller mindre, även jag gissar fel Ram bör inte ge mitt grafikkort att misslyckas? och jag skulle definatley köra XP på den datorn om det någonsin har installerats utan fel. Även jag försökte sätta en annan dators RAM i den, men grafikkortet fortfarande inte fungerar. Min bror kan inte Coop med GMA900, så jag antar att om jag fick en ny MoBo och Ram skulle hjälpa? eller är det några andra problem som HDD eller CPU?
Old 14 april 2009, 04:42
Givargruppen

Det finns 2 problem här ... RAM och grafikkortet.

Koncentrera dig på en i taget ..... dvs lägga till anständigt Ram och se om det löser blå skärmar och alows du att installera XP.

Sedan kan vi titta på grafikkortet fråga.

Om du föredrar att köpa ett nytt mobo och Ram, som förmodligen kommer att lösa det, men utan att göra några tester med nya Ram osv, det finns ingen riktig aning om var problemet ligger ..... det är en process för eliminering, testa den mest sannolika och billigare saker först.
Old 14 april 2009, 04:49
Ledamot Gruppen

Frågan med Ram är att bluescreen problem, jag har också körde memtest86 och jag fick ton fel. Dess 2x 256MB och jag vet vilket som är felaktig. Grafikkortet är 100% arbetar på min andra dator men brist på other.I 'll bort den felaktiga 256MB och se XP-installationer.
Old 14 april 2009, 09:47
Ledamot Gruppen

Rätt XP installeras utan problem på arbets 256MB men grafiken fortfarande icke verk. Och jag har icke fått någon bluescreen hittills. Jag ska testa 6200 och
Old 14 april 2009, 10:47
Ledamot Gruppen

faktiskt killar, dess sorterade. Jag hade fel när allt kommer omkring, det 6200 brändes ut, det gjorde icke arbeta på den andra datorn. RAM problemet sorteras, men jag är ändå ska uppgradera så att den kan stödja dual / quad borrkärnor i framtiden och PCI-E grafik kommer att bidra en hel del.
Old 14 april 2009, 12:25
Ledamot Gruppen

Senaste problem, om jag installerar den nya MoBo, Ram och Grafikkort skulle jag behöva installera om Windows XP?
Old 14 april 2009, 14:38
Givargruppen

Förmodligen ja.

Om du avinstallerar alla förare innan byta mobo (inklusive chipset drivrutiner), kan du komma undan med det, men även om du gör det kommer förmodligen att behöva återaktivera.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.