![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan du göra en trippel-kanal som fastställts av säga köpa 3 av samma pinne RAM, men inte som en uppsättning? Eftersom jag vet att det kan göras med DDR2, men en 3 x 2GB uppsättning DDR3 är så mycket dyrare än (priset för 1 2GB DDR3-minne) x 3 Så jag tänkte att det inte kan göras? Också en allmän RAM fråga, desto lägre CAS Latency bättre va? Tack, Ollie.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan, men det kan eller inte kan arbeta, de apparater är det eftersom de är matchas av tillverkaren som skall alla en "batch". Och ja, men det påverkar inte saker så mycket.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Ja jag bara tänkte att, precis som om du köpt 3 uppsättningar 2 x 2GB alla på en gång från samma leverantör, odds är det blir samma parti i alla fall, väl? Plus en del av det skulle vara matchade i alla fall
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Dual Channel RAM måste vara samma på den andra kanalen? | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Processorer, moderkort & RAM | 31 | 29 december 2008 09:34 |
| AMD's triple CPU's ??????????? | robina80 | Processorer, moderkort & RAM | 8 | 4 maj 2008 14:38 |
| Ahhhhh DDR3 eller SLI? | Cew27 | General Hardware Chat | 20 | 29 december 2007 04:51 |
| Triple monitorer? | Eltocliousus | Grafikkort & Skärmar | 7 | 9 december 2007 12:25 |
| DDR3 Graphics? | Xeon | Grafikkort & Skärmar | 4 | 18 november 2007 02:53 |
| Thread Tools | |
| |