mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Oppdatere BIOS

Reply

Thread Tools
Old 3dje Sep 2008, 10:34
Medlem Group

Jeg har Jetway M26GT3-SVP hovedkort og jeg har nylig oppgradert min CPU fra AMD Sempron til en AMD Athlon 64. Jeg trenger å oppdatere BIOS for å la det anerkjenne den nye maskinvaren fordi det kun leser "AMD prosessor ukjent" på støvel opp skjermen og i vinduer. Jeg har funnet oppdatert BIOS filer på Jetway nettstedet "AWD893" og verktøyet er nødvendig som spesifisert på nettsiden "AWDFLASH". Men jeg kan ikke finne noen beskrivelse på hvordan du bruker disse filene? Må jeg lage en oppstartbar CD, og kjøre det ved oppstart? Disketten er utelukket for meg siden jeg ikke har en diskettstasjon bare en CD-stasjon.

http://www.jetway.com.tw/jw/motherboard_view.asp?productid=309&proname=M26GT3-SVP

Og hvis det kan du gi meg noen nyttige instruksjoner som ville hjelpe mye.

Old 3dje Sep 2008, 10:35
Administrator Group

Ja, lage en oppstartbar CD og kjøre verktøyet fra kommandolinjen.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 3dje Sep 2008, 10:41
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by Dave Hybrid View Post
Ja, lage en oppstartbar CD og kjøre verktøyet fra kommandolinjen.
Alright Jeg skal prøve det, takk for raskt svar!
Old 3dje Sep 2008, 11:32
Medlem Group

Darn it! Jeg bruker CDburner XP Pro 3.0 abd når jeg brenne filene og velge boot valgene jeg valgte 1.44 diskett fordi alle de andre alternativene viser en "ikke kunne finne DOS" på ledeteksten. Likevel 1,44 emulering alternativer synes aldri å laste den starter, og aldri kommer til noen avslutte eller gir meg noen alternativer å velge mellom. den viser Caldera-Dos og varemerket og ikke går noe derfra?
Old 3dje Sep 2008, 11:48
Administrator Group

http://www.bootdisk.com/
Old 3dje Sep 2008, 12:03
Medlem Group

Kan du være mer spesifikk?
Old 3dje Sep 2008, 12:14
Administrator Group

Bla ned, er det muligheter for å lage oppstartbar CD.
Old 3dje Sep 2008, 12:30
Medlem Group

Hvor får jeg flashcd.iso?

Nevermind Jeg har det
Old 3dje Sep 2008, 13:21
Medlem Group

Vel, dette er unyttig Jeg har prøvd ganske mye av alt, og jeg simpelthen ikke kan få dette til å fungere, tror jeg min lille søstre kommer ikke til å vare uansett de bare bruker PC for surfing og spill. Jeg antar ikke vil bli oppdatert på "hele" pakken med BIOS og alle, bortsett fra PC går uten problemer og kan gjenkjenne den nye CPU-hastighet. Men jeg må innrømme at Jetway har gjort absolutt ingenting å lette en BIOS-oppdatering for sine hovedkort, og det sa jeg vil si takk til deg Dave for å prøve å hjelpe trygg Jeg vil ikke la dette bry meg lenger, hvem bryr seg om BIOS / Wndows kan gjenkjenne CPU-modellen når det fungerer feilfritt i første omgang.
Old 3dje Sep 2008, 13:26
Administrator Group

Visste du flash BIOS da? Hva gikk galt?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.