mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Uppdatering av BIOS

Reply

Thread Tools
Old 3 September 2008, 10:34
Ledamot Gruppen

Default Uppdatering av BIOS

Jag har Jetway M26GT3-SVP moderkort och jag har nyligen uppgraderat min processor från AMD Sempron med en AMD Athlon 64. Måste jag uppdatera mitt BIOS för att låta det igen min nya hårdvara eftersom det bara står "AMD-processor okänd" på stöveln upp skärmen och i fönstren. Jag har hittat uppdaterade BIOS filer på Jetway webbplats "AWD893" och verktyget nödvändigt som anges på webbplatsen "AWDFLASH". Men jag kan inte hitta någon beskrivning på hur man använder dessa filer? Måste jag göra en startbar CD och köra den på start? Disketten är uteslutet för mig eftersom jag inte har en diskettenhet bara en CD-enhet.

http://www.jetway.com.tw/jw/motherboard_view.asp?productid=309&proname=M26GT3-SVP

Och i så fall kan du ge mig några bra instruktioner som skulle hjälpa mycket.

Old 3 September 2008, 10:35
Administrator Group

Ja, skapa en startbar CD och köra verktyget från kommandoraden.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 3 September 2008, 10:41
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Ja, skapa en startbar CD och köra verktyget från kommandoraden.
Alright jag ska försöka att, tack för det snabba svaret!
Old 3 September 2008, 11:32
Ledamot Gruppen

Darn it! Jag använder CDburner XP Pro 3.0 abd när jag bränna filerna och väljer uppstartsflaggorna Jag valde 1,44 diskett eftersom alla andra alternativ visar en "Kunde inte hitta DOS" i kommandotolken. Ändå 1,44 emulering alternativen tycks aldrig ladda den startar och aldrig kommer till något slut eller ger mig några alternativ att välja mellan. Det visar Caldera-Dos och varumärke och inte åka någonstans därifrån?
Old 3 September 2008, 11:48
Administrator Group

http://www.bootdisk.com/
Old 3 September 2008, 12:03
Ledamot Gruppen

Kan du vara mer specifik?
Old 3 September 2008, 12:14
Administrator Group

Bläddra nedåt, finns möjlighet att göra bootable CD-skivor.
Old 3 September 2008, 12:30
Ledamot Gruppen

Var får jag flashcd.iso?

Nevermind I got it
Old 3:e Sep 2008, 13:21
Ledamot Gruppen

Ja detta är värdelös jag har provat i princip allt och jag kan helt enkelt inte få detta att fungera, jag antar att min lilla syster kommer inte bry ändå de enbart använder datorn för att surfa och spel. Antar att jag inte kommer att uppdatera "hela" paketet med BIOS och allt, men datorn fungerar utan problem och kan känna igen den nya processorhastigheten. Men jag måste erkänna att Jetway har gjort absolut ingenting för att underlätta en BIOS-uppdatering för moderkort, med det sagt vill jag säga tack till er Dave för att försöka hjälpa lita Jag tänker inte låta detta störa mig längre, vem bryr sig om BIOS / Wndows kan känna igen CPU modellen när den fungerar felfritt i första hand.
Old 3 September 2008, 13:26
Administrator Group

Har du uppgradera BIOS då? Vad gick fel?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.